Social

Europenii aleg mobila suedeza, americanii vor calculatoare

Inte
rnetul, cafeaua si mobila sint domeniile in care brandurile au facut pasi anul trecut, pe gustul consumatorilor. Google, Apple, YouTube, Wikipedia si Starbucks au fost brandurile care au marcat anul 2006, potrivit cititorilor portalului brandchannel.com, realizat de specialistii de la Interbrand. Peste 3.600 de oameni din 99 de tari si-au votat marcile favorite, iar cele cinci au tinut virful clasamentului la nivel global, chiar daca diferentele geografice si-au spus cuvintul si in publicitate. Astfel, in Europa au condus Ikea, Skype, Nokia, Zara si Adidas, sud-americanii au ales Corona si Bacardi, iar Asia a preferat Sony si Toyota. Nord-americanii si canadienii au votat brandurile care se regasesc, de altfel, si in top 5 global, dar in alta ordine: Apple si YouTube au trecut in fata motorului de cautare, iar lantul de cafenele a depasit enciclopedia virtuala. Cafeaua si canapelele tin piept tehnologiei „Google este mai mult decit un motor de cautare spartan, dar eficient. Compania a monopolizat titlurile tehnologice ale publicatiilor si si-a infiltrat peste tot numele“, explica locul intii specialistul BrandChannel Anthony Zumpano, adaugind: „Cea mai notabila miscare pentru brand a fost aparitia verbului «a googali» in doua dictionare britanice“. In schimb, Wikipedia si YouTube au ajuns la virf, mizind pe acelasi atu: continutul generat de utilizatori. Interesul oamenilor de a-i vedea si a-i citi pe cei ca ei s-a dovedit profitabil: 20 de milioane de vizitatori lunari pe site-ul cu filmulete si 1,5 milioane de articole pe enciclopedia online. „Intr-o lume a virtualului, ineditul il constituie Nokia si Starbucks, care au demonstrat ca telefoanele si cafeaua sint inca la moda“, mai spune Zumpano. Ikea, in acelasi sens, a reusit sa tina piept tehnologiei si lumii online, cel putin pe vechiul continent.
  •   2007-03-27
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului