Social

Elle MacPherson face avere din lenjerie intimă

Avea
21 de ani cand revista "Time" a poreclit-o "The Body" ("Trupul"). Acum, la 43 de ani, Elle MacPherson a construit o afacere care a avut un profit de peste 80 milioane de dolari, anul trecut, numai în Marea Britanie, şi este singurul supermodel care a reuşit să pătrundă în topul celor mai bogate femei realizat de aceeaşi publicaţie. Cu o avere estimată la peste 50 milioane de dolari, Elle MacPherson a descoperit încă de la varsta de 17 ani, cand a semnat un contract cu agenţia de modele Click, că modelingul poate fi o afacere profitabilă. Anul acesta, linia de lenjerie intimă "Boudoir" a avut vanzări, în Australia, de aproape 200.000 de dolari încă din prima lună. TOT în ţara natală şi-a lansat şi prima colecţie de lenjerie intimă pentru bărbaţi, MacPherson Man. Produsele supermodelului se vand cu preţuri pornind de la 50 de dolari. MacPherson, director executiv al companiei Hot Tuna Pentru cea care era plătită cu 25.000 de dolari pentru fiecare pagină de revistă în care apărea, afacerea cu lenjerie a început la sfarşitul anilor ’80, cand conducerea grupului neo-zeenlandez Bendon i-a propus să fie imaginea companiei. "Am spus: Nu cred că vă permiteţi să fiu imaginea companiei. Cu toate acestea, dacă sunteţi de acord să puneţi cap la cap o colecţie, îmi voi împrumuta numele în schimbul unei redevenţe", a afirmat supermodelul, citat de BBC News. Ca o fanatică a lenjeriei intime, MacPherson s-a prezentat la prima întalnire cu boardul director cu o mapă de mostre, iar în în cel mai scut timp a devenit membră a echipei de creaţie a brandului Elle MacPherson Intimate. În prezent, acesta concurează cu alte mărci de lenjerie intimă notorii, printre care şi Agent Provocateur. Peste 1.200 de magazine din 14 ţări comercializează brandul MacPherson. În anul 2001, marca Intimate a pătruns pe piaţa din Marea Britanie, dominată de retaileri ca Marks & Spencer, iar produsele lui Elle MacPherson au acaparat repede publicul. Cinci ani mai tarziu, şi americanii luau cunoştinţă de afacerea supermodelului. Deşi îşi numeşte brandul de lenjerie intimă "copilul meu", Elle MacPherson are şi alte afaceri în portofoliul ei. În 1994, îşi înfiinţase deja propria firmă Elle MacPherson Inc. care producea calendare şi casete video cu supermodelul. În 2005, şi-a lansat propria linie de cosmetice, "The Body", comercializată în magazinele Boots. Nici numirea ei, în 2006, ca director executiv al companiei australiene producătoare de îmbrăcăminte pentru surf, Hot Tuna, nu pare întamplătoare. Aici, Elle MacPherson este plătită în acţiuni, iar rolul ei nu este cel de imagine a companiei, ci este unul decizional. Partea sa de acţiuni este estimată la peste 4 milioane de dolari. Afacerea modelului, fashion Cafe, a dat faliment Deşi mulţi se îndoiesc că fostul supermodel nu a fost adus în boardul director decat pentru un plus de capital de imagine, reprezentanţii Hot Tuna neagă. "Noi apreciem calităţile ei de femeie de afaceri, ca un manager de brand care şi-a construit o marcă uimitoare din modă", afirmă preşedintele Hot Tuna, Rajit Murugason, citat de BBC News. MacPherson trebuie să ia parte la reuniunile boardului director şi să sfătuiască compania în legătură cu dezvoltarea liniilor de produse, poziţionarea brandului şi strategia de vanzări. Pentru fostul supermodel, a lucra pentru Hot Tuna în spatele imaginii, este un alt pas în împlinirea ambiţiilor ei pe termen lung. "Vreau să ajung să am un brand global de succes din care să deţin o mare parte şi care nu este vandut altor companii. Vreau o parte dintr-o companie în care copiii mei să mi se poată alătura dacă vor", afirmă MacPherson. "Ar fi păcat să arunc la gunoi toată munca pe care am depus-o în 25 de ani de cand lucrez", adaugă ea. Şi nu este de mirare mai ales că nu de mult era unul dintre cele mai bine plătite modele din industrie. În 1989, Elle MacPherson ajunsese să aibă un venit de peste 650.000 de dolari pe an. Nu de mult, cea mai mare grijă a supermodelelor era păstrarea dimensiunilor ideale 90-60-90, dar şi venitul zilnic de cel puţin 10.000 de dolari, însă, ca şi în cazul atleţilor, zilele petrecute pe podiumul de prezentare sunt limitate de varstă. Acesta este şi motivul pentru care manechinele secolului XXI se îngrijesc mai multe de propriul brand decat de corpurile lor şi sunt din ce în ce mai concentrate pe managementul carierei lor în aşa fel încat să poată obţine profit şi după ce diferite părţi ale trupului lor nu mai arată ca la 20 de ani. Iar Elle MacPherson este considerată unul dintre supermodelele care şi-au transformat brandul într-o afacere de succes. Dar MacPherson a experimentat şi eşecul în afaceri. La puţin timp după ce a semnat contractul cu Bendon, a investit împreună cu alte colege de breaslă, printre care Claudia Schiffer şi Naomi Campbell, într-un lanţ de restaurante numit Fashion Cafe care s-a dovedit a fi un dezastru financiar pentru proprietari. În 2000, compania Fashion Cafe a fost declarată oficial falimentară.
  •   2007-03-26
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Sfaturi pentru tinerii care isi incep activitatea profesionala

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului