Social

Destinatia turistica Romania, promovata prioritar

Oferta turistica romaneasca va fi promovata cu prioritate in Germania, Italia, Franta, SUA, Ungaria si Marea Britanie. Guvernul a aprobat recent, printr-un memorandum, Master Planul elaborat de organizatia mondiala a turismului (OMT), iar banii pentru promovare turistica urmeaza sa fie directionati prioritar spre tarile de unde ne vin cei mai multi turisti straini , cum ar fi Germania si Italia, sau spre cele pe a caror piata destinatia Romania are un mare potential de crestere, cum ar fi SUA. Schimbarea este foarte semnificativa, pana nu demult statul roman cheltuind sume enorme pentru promovarea turismului pe piete unde oferta romaneasca a avut un succes mai degraba indoielnic. Spre exemplu, pe tot parcursul anului 2006, Romania a fost vizitata de 35.000 de spanioli, in conditiile in care defuncta autoritate nationala pentru Turism (ANT) alocase un milion de euro pentru promovare pe piata spaniola! Documentul recomanda ca pietele considerate "sursa de turism" sa fie clasificate pe baza oportunitatii pe care o reprezinta pentru Romania pe termen scurt, mediu si lung. Astfel tari ca Germania, Austria, Italia, Franta, Marea Britanie si Irlanda, Ungaria, statele baltice si SUA ar trebui considerate prioritare in ce priveste promovarea turismului romanesc, iar tarile scandinave, din peninsula iberica, Rusia, Israel si alte state din UE sa fie considerate drept secundare. Dat fiind potentialul foarte mare, China sau Japonia vor fi considerate drept piete "de prioritate", chiar daca, in momentul de fata, oferta turistica romaneasca nu are nici un impact in Extremul Orient. In Master Plan se mai recomanda identificarea de noi oportunitati de promovare a turismului traditional si imbunatatirea perceptiei pe plan international asupra punctelor de atractie turistica din Romania prin reconsiderarea brandului turistic. Organizatia Mondiala a Turismului apreciaza ca, in cazul in care masurile din Master Plan vor fi aplicate, sosirile de vizitatori straini in Romania vor creste de 2,5 ori pana in 2026, ceea ce ar reprezenta o crestere medie anuala de 4,5%, mai mult decat dublu comparativ cu estimarile OMT privind evolutia intrarilor de vizitatori straini in Europa in aceeasi perioada. Contributia incasarilor din turism la produsul intern brut ar urma sa creasca de la 3,5% in 2005 la 6,9% in 2026. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Turism Acasa.ro ca sa afli care sunt cele mai frumoase destinatii de vacanta.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea