Social

Cum sa "scapam" de picioarele "umflate"

O dieta saraca in calorii si viata sedentara sunt principalii vinovati pentru retentia de apa . Organismul corecteaza singur dezechilibrele hidrice, dar retentia de apa poate avea mai multe cauze sau poate fi semnalul unei afectiuni netratate la timpul potrivit.

In special vara, cand nevoia de hidratare a organismului este mai intensa decat in alte perioade ale anului, poate aparea fenomenul retentiei si la persoane care nu s-au mai confruntat cu aceasta problema.

Cum cel mai bine este sa previi decat sa tratezi, specialistii in nutritie si fitness spun ca organismul nu va retine mai multe lichide decat are nevoie daca sunt respectate cateva reguli ale echilibrului hidric. Totul porneste de la alimentatie si sport. O dieta bogata in alimente benefice pentru digestie- iaurt, cereale integrale, orez brun, varza – va favoriza si eliminarea lichidelor in exces. Nu trebuie ocolite nici plantele diuretice, ca ghimbirul si papadia, care pot fi ingredientele minune pentru ceaiuri racoritoare.

Fara sare si zahar

Sarea este unul din factorii care favorizeaza retinerea apei in organism. Specialistii ne sfatuiesc sa ascundem solnita si sa eliminam din meniu alimentele tentante pe perioada vacantei, dar care abunda in sare: hot dog, masline, alune prajite, muraturi sau alimente congelate. Putem alege sosuri de soia, ketch-up, carne sau branza.

Nici zaharul nu este un aliat al eliminarii apei din organism. Prea mult dulce poate creste nivelul de insulina si scadea capacitatea organismului de a elimina sodiul. Trebuie evitate cerealele indulcite, prajiturile, toppingurile de inghetata si bauturile carbogazoase.

Chiar daca vara scade pofta de mancare, trebuie sa avem grija sa mancam putin si des pentru ca o dieta saraca in calorii poate duce la pierderea unor kilograme, dar va „ajuta” la acumularea, in compensatie , a lichidelor consumate. Ideal este sa nu scadem sub 1.200 calorii zilnic si sa includem in meniu cel putin un aliment bogat in proteine, care are rolul de a bloca retentia de apa.

Alimentele trebuie sa fie proaspete

Apoi, tot ce punem in farfurie e mai bine sa fie cumparat proaspat din piata decat gata ambalat la supermarket. Produsele, chiar daca par proaspete, pot contine mai multa sare care sa le conserve calitatile timp de cateva zile, cat stau pe rafturile marilor magazine.

Vara putem alege cu incredere bananele pentru ca sunt bogate in potasiu, nutrient care asigura echilibrarea lichidelor din organism. O alegere la fel de buna sunt caisele, avocado sau stafidele, la fel de bogate in potasiu.Totodata nu trebuie neglijata nici miscarea, mai ales ca sistemul limfatic nu poate curata organismul de lichid daca muschii nu lucreaza.

Patru ore de miscare pe saptamana sunt ideale pentru a ajuta la eliminarea apei si sarurilor, transpirand si crescand intensitatea respiratiei. Nu trebuie ignorat nici inotul, sportul ideal pe timp de vara, care preseaza muschii sa renunte la apa in exces. Nutritionistii ne sfatuiesc sa alegem din cand in cand un vin sec sau un cocktail diluat, care ne poate ajuta sa scapam de apa in plus.

Nu trebuie exagerat, pentru ca riscam sa ne deshidratam. In final, daca retinem lichidele nu inseamna ca trebuie sa renuntam la o hidratare corespunzatoare. Cele 8 pahare de apa pe zi sunt o regula de aur deoarece dreneaza si ajuta la eliminarea toxinelor si sarurilor, sustin medicii specialisti. Un organism hidratat corespunzator are cele mai mici sanse sa retina lichidele.


Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro
  •   2008-06-02
  •  

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: SteamOS poate fi descarcat incepand de astazi

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.