Social

Creatorii de modă de lux s-au mutat în spaţiul virtual

Inte
rnetul a devenit o resursă nelimitată pentru amatorii de modă de lux pe măsură ce acest segment nu mai este de mult privit ca rezervat doar celor cu conturi grase în bancă. În plus, spaţiul virtual oferă anonimitatea pe care nu o are o vizită la magazin. Aşa că nimeni nu se va uita stramb la tine pentru că-ţi cumperi o geantă sau o pereche de pantofi de 1.000 de dolari şi porţi haine din sezonul trecut. Iar preţul plătit poate fi chiar cu 50% mai ieftin decat cel din magazin. Gucci, Fendi, Prada, Balenciaga sunt doar cateva case de modă renumite ale căror produse se pot găsi în magazinele virtuale. Dar care sunt cele mai bune site-uri pentru shoppingul on-line? www.bluefly.com este poate cel mai cunoscut loc de unde cei care ştiu să manuiască computerul îşi pot achiziţiona cele mai noi modele de haine, accesorii, dar şi articole pentru casă. Aici găseşti peste 350 de designeri, de la Prada, Diane von Furstenberg pană la Dolce&Gabbana şi Marni, şi reduceri de pană la 75%. La Redoute a fost primul catalog pentru haine şi accesorii pentru femei şi a apărut în Franţa, în 1928. După zeci de ani, compania a dezvoltat deja o relaţie stransă cu creatorii de modă talentaţi deveniţi între timp celebri şi care creează produse special destinate La Redoute. Iar Jean Paul Gaultier, Cacharel şi Vanessa Bruno nu lipsesc din lista site-ului www.laredoute.com. Boo.com, primul eşec al unui magazin de modă virtual În ciuda lipsei cabinelor de probă, buticurile on-line în care se vinde modă de lux înfloresc pe zi ce trece. Cand primul magazin virtual de acest fel s-a deschis, nici criticii nu au întarziat să apară. Scepticii erau de părere că internetul nu va putea fi niciodată "o casă" pentru retailerii de modă. Iar pentru început, destinul părea că le dă dreptate. Site-ul www.boo.com a fost lansat, la jumătatea anului 1998, cu cheltuieli de peste 200 milioane de dolari. După cateva luni, compania a dat faliment, iar pe data de 17 mai 2000 lichidatorii erau deja chemaţi. Printre cei care au avut de pierdut din toată această afacere a fost investitorul principal, compania Omnia, un fond de investiţii condus de una dintre cele mai bogate familii din Liban, Hariri. Astfel, 40 milioane de dolari au fost irosiţi în van. Peste 400 de angajaţi au rămas pe drumuri şi creditorii, dintre care majoritatea erau agenţii de publicitate, au pierdut aproape 25 milioane de dolari. Cu buza umflată au rămas şi fondurile de investiţii JP Morgan şi Goldman Sachs. Preşedintele Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH), Bernard Arnault şi familia Benetton au avut şi ei de suferit, scrie "The Guardian". Cei care au picat ţapi ispăşitori şi au fost învinovăţiţi de eşec au fost administratorul site-ului Boo.com, Tristan Louis, un foarte cunoscut blogger francez, dar şi cei doi fondatori, criticul suedez de poezie Ernst Malmsten şi fostul model Kajsa Leander. Colapsul boo.com este cunoscut ca cel mai mare eşec al unei companii on-line din Marea Britanie. Acum, după şapte ani de la falimentul site-ului boo.com, spaţiul virtual este invadat de astfel de magazine care se bucură de un real succes în randul iubitorilor de haine de designer. Net-a-Porter a fost lansat chiar în anul în care Boo a fost declarat falimentar, iar în 2004 şi-a făcut pentru prima dată public profitul, care în acel an s-a dublat faţă de 2003 şi a ajuns la 22,7 milioane de dolari. În acelaşi an primeşte şi premiul pentru "Cel mai bun magazin" la ceremonia de decernare a "British Fashion Awards". Companiile care operează on-line ţin pasul cu moda Pe sit-eul companiei nu lipsesc articole Burberry, Prorsum, Miu Miu sau Jimmy Choo, iar de curand Net-a-Porter oferă aceleaşi produse care pot fi găsite şi în magazine. Şi Bluefly.com încearcă să ţină pasul cu fenomenul de fast fashion şi oferă din ce în ce mai puţine produse prezentate în sezoanele trecute, scrie "The Wall Street Journal". În fiecare zi pot fi găsite aici peste 150 de noi produse. Deşi este încă greu ca cineva să poată găsi aici cele mai dorite articole vestimentare sau accesorii ale sezonului, Bluefly este locul potrivit de unde poţi cumpăra jeanşi, care ajung undeva în jur de 80 de dolari. Asta în timp ce pe www.revolveclotghing.com, aceleaşi produse ajung la 150 de dolari. Iar dacă probatul hainelor vă lipseşte, pe site-ul oliveandbettes.com a fost creată special o cabină de probă virtuală în care doritorii pot vedea cum arată diferite haine sau accesorii pe diferite tipuri de constituţii fizice. Rolul modelelor îl joacă asociaţii companiei. Cele mai multe site-uri oferă şi funcţia de zoom sau mai multe fotografii pentru un produs pentru ca potenţialii clienţi să-şi poată da seama de calitatea produselor. Cu toate că magazinele de modă on-line încep să atragă din ce în ce mai mulţi clienţi, încă mai există sceptici care afirmă că spaţiul virtual nu va putea înlocui niciodată magazinele reale.
  •   2007-03-16
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila:  Condu-ti tu cariera, nu lasa cariera sa te conduca!

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Sfaturi financiare pentru toti membrii familiei, de la mic la mare

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare