Social

Coca-Cola şi PepsiCo lansează sucuri cu vitamine şi minerale

Un s
uc sănătos? Oricat de paradoxal ar fi, Coca-Cola şi PepsiCo mizează pe asta în noile lor campanii de marketing. Cei doi giganţi ai sucurilor carbogazoase vor introduce pe piaţă două noi băuturi, cu vitamine şi minerale: Diet Coke Plus şi Tava. Aceste produse vor fi promovate drept băuturi minerale, şi nu sucuri , deoarece ambii producători sunt conştienţi că sucul nu mai are aceeaşi priză la public ca altădată. Motivul? O puternică şi amplă campanie menită să-i facă pe oameni să conştientizeze legătura dintre sucuri şi obezitate a dat rezultate, iar sucurile şi-au mai pierdut din popularitate. În timp ce afacerile cu sucuri reprezintă încă o industrie de 68 miliarde de dolari în Statele Unite ale Americii, tot mai mulţi consumatori se orientează spre apa îmbuteliată, sucurile de fructe şi răcoritoarele pe bază de ceai verde. În anul 2005, volumul vanzărilor de suc a scăzut pentru prima dată în istoria recentă a Americii. Pană şi afacerile cu băuturi răcoritoare dietetice au înregistrat o scădere, arată "New York Times". Consumatorii sunt mult mai greu de păcălit Directorul executiv al Coca-Cola, E. Neville Isdell, vădit frustrat de faptul că industria sa a ieşit şifonată din dezbaterea legată de obezitate, a insistat recent, la o conferinţă de presă, pe faptul că produsele dietetice ale companiei pe care o conduce ar trebui să fie incluse în categoria băuturilor sănătoase, pentru că, avand puţine calorii sau chiar deloc, sunt răspunsul logic pentru cei cu gabaritul în creştere. "Brandurile «diet» şi «light» sunt de fapt branduri sănătoase", a spus Isdell, adăugand faptul că viitoarea Diet Coke Plus reprezintă o bună modalitate de a atrage noi cumpărători. Tom Pirko, preşedintele Bevmark, o companie de consultanţă din domeniu, consideră că este o "glumă" să faci marketing unui suc îndulcit artificial şi să spui că este sănătos, chiar dacă acesta conţine vitamine şi minerale. Studiile efectuate de firma acestuia, dar şi de altele, arată că cei mai mulţi consumatori apreciază răcoritoarele "diet" drept antiteza unui produs sănătos. "Aceşti consumatori spun că, atunci cand consumă diet cola, corpul lor primeşte de fapt ceva sintetic, şi nu natural", spune Pirko. Ideea unui suc sănătos nu este deloc nouă, arată publicaţia americană. În 2004, Cadbury Schweppes a creat valvă cand a prezentat noul său produs 7Up Plus, o băutură răcoritoare cu puţine calorii, cu vitamine şi minerale. Anul trecut, Cadbury a încercat să extindă imaginea de suc sănătos etichetandu-şi brandul 7Up cu "100% natural". Dar apoi şi-a schimbat înscrisul de pe eticheta cu expresia "aromă naturală 100%", după ce un grup de nutriţionişti a reclamat "naturaleţea" băuturii cu pricina. Accentul pe „sănătos", doar o strategie de marketing Un studiu efectuat de Morgan Stanley în 2006 arată că doar 10% din consumatori consideră că sucurile "diet" sunt o alegere sănătoasă, în comparaţie cu 14%, caţi considerau acest lucru în 2003. Mai mult decat atat, 30% din consumatorii intervievaţi anul trecut au spus că sunt refractari cand vine vorba să consume băuturi cu îndulcitori artificiali, procent în creştere faţă de 21%, în 2004. Dar chiar şi aşa, unii dintre analiştii din industria sucurilor spun că producătorii sunt suficient de deştepţi ca să experimenteze noi tipuri de băuturi carbogazoase ca să stimuleze vanzările. Pe langă sucul cu vitamine şi minerale, PepsiCo mai scoate pe piaţă Diet Pepsi Max, cu un conţinut crescut de cofeină şi ginseng , iar Coca-Cola a început o nouă campanie de marketing pentru Coke Zero, punand accentul pe faptul că aceasta seamănă foarte mult la gust cu Coke Classic. John Sicher, publisher la revista "Beverage Digest", spune că este normal ca aceste companii din industria sucurilor să încline spre concepte precum "sănătos", dat fiind interesul tot mai mare al consumatorilor pentru băuturile cu mai puţine calorii, despre care se presupune că sunt benefice pentru sănătate, dincolo de valoarea lor nutriţională, cum este sucul de portocale cu adaos de calciu. Sucurile „diet" vor caştiga noi adepţi Băuturile cu vitamine şi naturale de la Coca-Cola şi PepsiCo vor rămane cel mai probabil produse de nişă, crede Sicher, dar tot el estimează că vanzările de sucuri "diet" vor creşte în următorii ani, datorită strategiilor de marketing, a gustului mai bun şi a noilor produse lansate pe piaţă. "Consumatorilor le plac produsele cu un gust bun şi fără calorii. Sucurile «diet» vor creşte în popularitate, pentru că se pune mai mult accent pe dietă", spune Sicher. Potrivit acestuia, sucurile dietetice au reprezentat, în 2005, 29,6% din totalul vanzărilor de sucuri, în creştere faţă de 24,7% cat erau în 2000. Pentru Coca-Cola, băuturile dietetice şi sucurile, în general, sunt foarte importante, deoarece, alături de băuturile energizante , acestea aduc 81% din veniturile globale ale companiei. În schimb, Pepsi şi-a diversificat mult gama de produse prin alte linii de băuturi şi mancare, precum Frito-Lay, Quaker Oats şi Gatorade. Sucurile reprezintă doar 31% din veniturile pe care le produce PepsiCo, pe segmentul de băuturi, în America de Nord. Cu toate acestea, Pepsi-Cola rămane cel mai important brand internaţional al companiei. Diet Coke Plus va fi lansată în această primăvară şi va costa la fel ca Diet Coke. Sucul Tava va ajunge pe rafturi în această toamnă, iar preţul său nu a fost încă stabilit.
  •   2007-03-08
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Cum sa-l inveti pe copilul tau valoarea banilor

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului