Social

Cele mai şic magazine din lume

Cine credea că Prada, Gucci sau la La Perla sunt cele mai bune magazine din lume ar trebui să-şi revizuiască criteriile. Asta pentru că un magazin bun nu înseamnă numai numele designerului, ci şi serviciile oferite celor care le trec pragul. Iar retaileri ca Henri Bendel, din New York, sau Harvey Nichols, din Londra, ştiu cat de mult contează un client mulţumit. Ei oferă, pe langă produse de lux din cele mai diverse, şi servicii de consultanţă a clienţilor sau livrări la domiciliu. Cine are nevoie de ajutor pentru a-şi cumpăra o rochie sau un parfum nu mai trebuie să strige la vanzător pentru a se face văzut sau să petreacă zeci de minute cu două perechi de pantofi în faţă pentru că nu se poate decide pe care să-i achiziţioneze. Asta pentru că de cum pune piciorul în magazin este întampinat de consultant, care îi va aduce exact obiectul de care care nevoie şi care i se potriveşte cel mai bine. "Retailerii de lux şi-au dat seama că dacă nu se concentrează mai mult pe nevoile clienţilor, îi vor pierde", afirmă fondatorul firmei de cercetare de piaţă Luxury Institute, Milton Pedraza, citat de revista "Forbes". Iar clienţilor se pare că le place noua atitudine a acestora. De la retailerii mici pană la marile magazinele universale de lux se poartă cu cei care le calcă pragul la fel ca şi cu celebrităţile. Celebrităţile şi oamenii obişnuiţi sunt trataţi la fel Magazinul Henri Bendel, din New York, are nu mai puţin de patru etaje pline cu haine de firmă de la case de modă ca Missoni, L.AM.B. sau Valentino. Dar ceea ce face ca acest magazin să fie cu adevărat unic este directorul pentru relaţii cu clienţii, Michael J. Palladino. El lucrează la Henri Bendel de mai mult de 18 ani şi în tot acest Timp a învăţat că toţi cei care ajung la el trebuie să fie trataţi într-un anume fel. Palladino îi ajută pe clienţi să găsească orice au nevoie, de la haine pană la cadouri aniversare. "Mă ghidez după indicii vizuale cum ar fi părul, machiajul, accesoriile, vestimentaţia clienţilor pentru a ghici stilul fiecăruia", spune el. După prima consultaţie, Palladino va fi la dispoziţia ta de cate ori ai nevoie. "Deseori ajut oamenii şi prin telefon, cand aceştia sunt la volan, la birou sau în străinătate", explică el. În plus, sfaturile lui sunt gratuite. Un serviciu asemănător este oferit şi la magazinul Collette, situat în primul arondisment al Parisului. Ca şi la Henri Bendel, aici hainele de firmă sunt nelipsite, iar personalul este extrem de prietenos şi doritor să-i ajute pe cei indecişi. În plus, îi tratează pe toţi clienţii la fel, fără să ţină cont dacă sunt celebrităţi pe primă mană sau iluştri necunoscuţi. Deşi cand ajungi la Christian Louboutin nu poţi să te plangi că nu au suficiente modele, dacă tot nu ştii ce să cumperi, vei găsi cu siguranţă pe cineva care să te îndrume exact la perechea care ţi se potriveşte. Iar personalul va scotoci prin locaţiile Christian Louboutin din întreaga lume pentru acea pereche de pantofi. Se pare că actriţa Sarah Jessica Parker avea de ce să se supere cand, într-un episod al serialului "Totul despre sex", Mirandei i se rupe apa exact peste sandalele ei roz Christian Louboutin. Clientul are întotdeauna dreptate Iar dacă femeile ajung în paradisul pantofilor la Christian Louboutin, bărbaţii nu trebuie să treacă pe langă reprezentanţele Salvatore Ferragamo fără să arunce un ochi. Nu se ştie niciodată în ce colţ al magazinului vor găsi perechea de pantofi pe care o căutau de ani buni. În plus, aici ceea ce spun clienţii este literă de lege. Şi asta pentru că directorul executiv, Massimo Ferragamo, a instituit un program de instruire a personalului pentru a se asigura că pe domeniul lui clientul are întotdeauna dreptate. "Standardul acesta a fost preluat virtual de toţi cei din industria de retail de lux", afirmă Milton Pedraza. "Serviciul pentru clienţi este cheia succesului şi suntem măndri că avem un personal bine instruit, discret şi care întotdeauna poate da o mană de ajutor. Aşa ne loializăm clienţii", spune şi Serena Rees, co-fondator al firmei producătoare de lenjerie intimă " Agent Provocateur ". Dar şi cand vine vorba de mancare sau băutură avem uneori nevoie de un sfat. Iar cei de la Wally's Wine & Spirits, din Los Angeles, nu duc nici ei lipsă de consultanţi. "Cand vine vorba de retailerii de lux, putem spune că vechea gardă se schimbă. Loialitatea faţă de un magazin este un lucru extrem de valoros. Managerii încep să-şi dea seama că dacă nu ai un standard ridicat cand vine vorba de a te îngriji de dorinţele cupărătorilor, vei pierde din profit", încheie Pedraza. Raiul amatorilor de shopping Henri Bendel, Fifth Avenue 712, New York, SUA De la vestimentaţie, lenjerie şi accesorii pană la produse de decoraţiuni, cosmetice, parfumuri şi mancăruri, toate se găsesc aici. Directorul serviciului pentru clienţi, Michael J. Palladino, este şi cel care te ajută să găseşti întotdeauna ceea ce te avantajează, iar dacă vrei să cumperi ceva pentru familia ta, cu siguranţă nu te vei face de ras cu cadoul ales de el.Brandul Henri Bendel, înfiinţat în 1896 în New York, SUA, este deţinut în prezent de compania Limited Brands, care are în portofoliu şi Victoria's Secret . Personalitatea asociată cu Bendel este Geraldine Stutz, care a fost preşedinte al firmei 29 de ani, pană în 1986, cand brandul a fost cumpărat de Limited Brands. Ea este cea care a introdus termenul de "Strada magazinelor" un concept de magazin care mai tarziu a devenit foarte popular. Lenjerie intimă Agent Provocateur, strada Broadwick 6, Londra, Anglia Din acest magazin îşi cumpără desuuri celebrităţi ca Paris Hilton, Christina Aguilera, Kate Moss şi Carmen Electra. Primul magazin a fost deschis la Londra în 1994 şi de atunci este într-o continuă ascensiune. Fondatoarea Agent Provocateur, Serena Rees, înţelege că mulţi dintre clienţii care calcă pragul unui astfel de magazin pot fi persoane timide. Aşa că şi-a instruit fetele extrem de riguros, astfel încat ele să-i ajute pe clienţi, cu discreţie şi pricepere, să aleagă măsurile şi culorile potrivite. Cumpărături de toate felurile Harvey Nichols, Knightsbridge 125, Londra, Anglia Foarte mulţi evită magazinele universale pentru că întotdeauna această denumire le trezeşte în memorie o sesiune de cumpărături privată de atenţia pe care ar trebui să ţi-o acorde vanzătorii. Dar la retailerul britanic Harvey Nichols, niciodată nu o să ţi se întample acest lucru. Ei duc la extrem serviciul de consiliere a cumpărătorilor prin angajarea unui personal care ştie să te ajute, indiferent dacă vrei să achiziţionezi vestimentaţie şi accesorii sau decoraţiuni pentru casă şi mancare. Vinuri şi băuturi alcoolice Wally's Wine & Spirits, Bulevardul Westwood 2107, Los Angeles, SUA Aici, personalul ştie întotdeauna ce vin se potriveşte cu felul de mancare pe care l-aţi ales. Mottoul lor este "Da", după cum afirmă unul dintre proprietari, Christian Navarro. "Dacă eşti în căutarea unei sticle cu vinul pe care l-ai avut la masă în ziua nunţii şi nu-ţi mai aduci aminte cum se numea, noi îl vom găsi pentru tine. La acest nivel se află serviciul nostru de relaţii cu clienţii", adaugă el. Cel mai bun magazin de haine Colette, Strada Saint-Honore 213, Paris, Franţa Denumit după faimoasa scriitoare franţuzoaică Sidonie-Gabrielle Colette, magazinul este o adevărată citadelă a modei şi este destinat cumpărătorilor sofisticaţi, care nu merg nici în ruptul capului la Galeriile Lafayette. Dacă vrei să găseşti într-un singur loc hainele tuturor designerilor celebri, acesta este cu siguranţă magazinul pentru tine. Chiar dacă nu cumperi nimic, poţi măcar să vizitezi salonul pentru iubitorii de ceai, unde găseşti salate şi prăjituri pentru toate gusturile. Delicatese pentru gurmanzi Dean and Deluca, Broadway 560, New York, SUA Bucătarii şi gurmanzii s-au pus de acord: furnizorul de alimente Dean and Deluca este pe primul loc cand vine vorba un meniu bine preparat, ustensile pentru gătit şi articole de menaj. Acest loc este perfect pentru a te aproviziona cu cele mai bune delicatese din lume sau pentru a lua pranzul. Şi nu numai atat. De la ei poţi comanda orice, de la aranjamente florale pană la o delicioasă masă pentru şase persoane. Haine pentru bărbaţi Kiton, Strada 4 East 54, New York, SUA Creatorul italian de costume bărbăteşti Kiton are la New York un magazin cu peste 2.000 de astfel de obiecte vestimentare confecţionate din cele mai bune materiale. Aici, personalul îi va ajuta pe cei care sunt în căutarea costumului perfect pentru ei. Este singurul magazin care ţine cont de considerentele religioase. Aşa că vanzătorii n-or să ofere niciodată evreilor ortodocşi haine făcute din lană şi panză, pentru că religia le interzice acestora să le poarte. Încălţăminte pentru femei Christian Louboutin, Strada Horatio 59, New York, SUA Lui Louboutin nu-i piere niciodată inspiraţia, iar creaţiile sale, de la pantofii cu toc foarte înalt pană la simpli balerini, sunt în fiecare an pe lista "celor mai dorite lucruri". Dar asta face ca unele modele să fie greu de găsit, motiv pentru care personalul magazinului colaborează cu reprezentanţele de pe tot globul pentru a localiza pantofii care nu mai există în stocul de la New York. Louboutin a deschis primul magazin la Paris, prin anii '80, iar acesta a devenit rapid unul dintre cele mai căutate magazine, pentru că oferea clientelor cafea gratuită. Astăzi, aproape în fiecare capitală mare a lumii găseşti un magazin care poartă semnătura creatorului francez. Încălţăminte pentru bărbaţi Salvatore Ferragamo, Fifth Avenue 655, New York, SUA Pentru a se asigura că personalul său cunoaşte zicala "Clientul are întotdeauna dreptate", directorul executiv Massimo Ferragamo a implementat un program de training foarte strict, care de altfel dă şi rezultate, după cum afirmă fondatorul firmei de cercetare de piaţă Luxury Institute, Milton Pedraza. Printre serviciile oferite, vanzătorii fac şi liste cu măsurile şi culorile preferate ale clienţilor.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea