"Barbatii in negru" revin pe marile ecrane. In "Men In Black 3", agentii J(Will Smith) si K (Tommy Lee Jones) se intorc in timp. Mergi sa vezi filmul din 25 mai si inscrie-te la concurs. Poti castiga.
In perioada de canicula, medicii recomanda o alimentatie usoara. Dar salatele nu ne ofera energia necesara, mai ales daca trebuie sa depunem eforturi fizice sau traversam o perioada epuizanta la serviciu. O alternativa la mancarurile cu carne o reprezinta ouale, sursa foarte valoroasa de proteine, explica dr. Serban Damian pe dr. info.ro. DEZECHILIBRE METABOLICE In ultima perioada de timp, tot mai multi oameni sufera dezechilibre metabolice, cel mai frecvent fiind cresterea nivelului de colesterol seric. De aceea, fiindca multi au aflat ca galbenusul oualor contine o cantitate destul de importanta de colesterol, substanta asociata cu riscul aterosclerozei si al bolilor cardiovasculare, au tendinta sa evite total acest aliment complet. Studiile recente au demonstrat insa ca aportul de colesterol prin alimentatie are doar o contributie limitata la cresterea colesterolului total in sange. Vinovatele principale sunt grasimile saturate, si in special cele trans, (junk-food) datorita efectului negativ asupra lipidelor. CANTITATEA NECESARA Cercetarile nutritionistilor au aratat ca prin consumul unui ou intreg pe zi nu se inregistreaza cresterea nivelului de colesterol si nici nu creste riscul bolilor cardiovasculare la persoanele sanatoase. Insa daca o persoana are deja nivelul colesterolului crescut, se recomanda reducerea consumului de oua intregi la 3 pe saptamana. Un studiu publicat in American Journal of Clinical Nutrition arata ca, adaugand o anumita combinatie de alimente "sanatoase" la regimul alimentar, se obtine un efect similar administrarii medicamentelor care reduc colesterolul (statine). Consumand putine grasimi saturate dar multe fibre alimentare (ovaz, secara), soia, alune de padure si margarina imbogatita cu steroli, dupa un an, colesterolul "rau" a scazut cu 20% sau mai mult. STIL DE VIATA Prima linie de aparare pe care o invoca medicii in aceste cazuri este regimul alimentar. La acesta se adauga bineinteles scaderea in greutate, antrenamentul si modificarea obiceiurilor alimentare pe termen lung. Este recomandat ca macar o data la 3 ani (dar de preferat in fiecare an) sa va determinati profilul lipidic (colesterol total, HDL, LDL colesterol si trigliceride ).
Pentru a fi la curent cu cele mai noi si importante stiri ale zilei, aboneaza-te la
Newsletterul sectiunii STIRI
In intervalul luni, 28 mai - miercuri, 30 mai absolventii claselor a XII-a se pot inscrie la prima sesiune de bacalaureat din acest an. citeste mai departe »
Cele doua zile libere de luni, 30 aprilie, si marti, 1 mai, vor putea fi petrecute si in parcul Herastrau din Bucuresti, la o plimbare gratuita cu vaporasele. Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti (ALPAB) pune la dispozitie 5 vaporase cu o capacitate totala de 430 locuri. citeste mai departe »