Social

Casetele educative intarzie dezvoltarea limbajului la copii

Prezenta unui adult in preajma bebelusului care incepe sa vorbeasca este de neinlocuit, afirma specialistii in cresterea si educarea celor mici. Fiecare parinte stie ca un mediu animat, cu muzica si imagini atragatoare, este indicat in cresterea copilului , in formarea imaginatiei acestuia si in stimularea activitatii cerebrale. Insa ultimele studii in domeniu arata ca vizionarea indelungata a DVD-urilor si a programelor de televizor poate actiona in defavoarea micutului, intarziindu-i formarea vocabularului. Pentru fiecare patru ore petrecute zilnic in fata televizorului, copiii cu varste cuprinse intre 8 si 16 luni inteleg in medie cu sase pana la opt cuvinte mai putin fata de micutii care nu sunt supusi acestor influente, sustin prof. Frederick Zimmerman, impreuna cu colegii sai de la Universitatea din Washington. Cercetatorii au mai afirmat, in "Jurnalul de Pediatrie ", ca influenta negativa se manifesta numai in cazul acestor bebelusi, copiii mai mari de un an si patru luni nefiind afectati nici pozitiv, dar nici negativ de expunerea la DVD-uri sau la alte programe educative . "Cel mai important lucru pe care acest studiu il releva este faptul ca nu exista nicio dovada clara care sa puna in evidenta beneficiile pe care copiii le pot trage din DVD uri sau din alte programe de la televizor. Cu toate acestea, exista insa unele efecte negative, daunatoare", a afirmat prof. Zimmerman. "Concluzia este urmatoarea: cu cat micutii sunt mai mult timp expusi acestor forme de divertisment, cu atat efectul asupra formarii vocabularului este mai mare. Timpul petrecut in fata televizorului conteaza", a continuat coordonatorul studiului. Televizorul ii priveaza pe copii de contactul social Zimmerman impreuna cu colegii sai de la Universitatea din Washington au realizat un studiu in care au intervievat la intamplare peste o mie de familii care aveau copii, intrebandu-le cat timp petrec in fata televizorului avandu-i alaturi si pe micuti. Parintii cu copii intre 8 si 16 luni au fost intrebati cate cuvinte simple cunosc odraslele lor, in timp ce parintii cu copii mai mari au fost intrebati cate cuvinte mai complicate cunosc acestia. "Raspunsurile ne-au surprins, insa aveau sens. Exista un numar fix de ore cand copiii sunt activi", a afirmat prof. Andrew Meltzoff, unul dintre psihologii implicati in studiu. "Daca timpul in care copiii sunt activi este petrecut de acestia in fata televizorului, in loc sa si-l petreaca alaturi de parinti sau persoane care sa ii invete treptat cuvinte cu grade diferite de complexitate, copiii nu mai primesc aceeasi experienta lingvistica", a adaugat prof. Meltzoff. "Parintii si doicile sunt primii profesori ai micutilor. Ei isi adapteaza limbajul, privirea si comportamentul pentru a-i ajuta pe copii sa inteleaga mai usor ceea ce se intampa in jur. Televizorul ii priveaza pe acestia de caldura contactului social de care au atata nevoie la aceasta varsta. Pentru copiii mai mari, problema nu este atat de grava ca pentru cei mai mici, care invata mult mai bine sa vorbeasca de la oameni decat de la o emisiune educativa la televizor", a conchis acesta. Dr. Dimitri Christakis, medic pediatru la Spitalul de Copii din Seattle, membru si el al echipei de cercetatori, a afirmat ca este in nenumarate randuri intrebat de parinti despre valoarea educativa a DVD-urilor pentru copii si a emisiunilor televizate. Acesta neaga orice valoare a acestor materiale educative, invinuindu-le chiar de greutatea cu care micutii invata sa vorbeasca, afirmand ca prezenta unei persoane care sa ii invete nu poate fi inlocuita. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Sanatate al portalului Acasa.ro ca sa afli cum sa ai o viata sanatoasa.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea