Social

Calatoria cu avionul, mai ieftina cu 57%

ong>Se fac reduceri semnificative la aproape orice, astfel ca, atunci cand se trage linie, afacerea este considerata profitabila. Una dintre cele mai importante reduceri, in jur de zece procente din pretul biletului, se inregistreaza la costurile aferente stationarii pe aeroport. Primul zbor se efectueaza de pe aeroportul ce deserveste si ca baza operationala, in timp ce pe cel de-al doilea aeroport aeronavele asteapta doar debarcarea pasagerilor si imbarcarea celor pentru cursa retur. Cu exceptia noptii, durata medie de timp intre cele doua schimburi de pasageri este, spre exemplu, de 45 minute la Blue Air, cel mai mare operator low-cost autohton. Wizz Air sustine ca timpul de stationare al unei aeronave intre doua zboruri este de 30 de minute, identic cu cel programat de operatorul britanic easyJet . Cu cat perioada de stationare este mai scurta cu atat numarul de curse este mult mai mare. Aceasta inseamna un grad superior al utilizarii aeronavelor care duce la reducerea costurilor specifice cu 3% si cheltuieli mai mici cu echipajul care este antrenat in mai multe zboruri pe durata unei ture. Diminuarea costurilor este obtinuta si prin reducerea numarului de membri ai echipajului, fiind nevoie doar de doi piloti si, in functie de cati pasageri sunt pe respectiva cursa, de 4-5 insotitoare de bord. Totodata, acestora li se atribuie roluri multiple, de la stewardese pana la agent de imbarcare sau responsabil de curatenia aeronavei. Reduceri semnificative se fac si la taxele platite de companii catre aeroport, acestea fiind mult mai mici, deoarece cursele low-cost se efectueaza, de regula, de pe al doilea aeroport important al tarii, respectiv al orasului. Decolarea si aterizarea pe acelasi aeroport utilizat si de companiile traditionale nu ar permite o diminuare a costurilor cu 6%. Grad de ocupare sporit si aeronave cu dotari minime Companiilor low-cost opereaza toate zborurile cu cel mult doua tipuri diferite de aeronave, cele mai intalnite fiind Boeing 737 si Airbus 320. Din acest motiv, numarul inginerilor care se ocupa de mentenanta aparatelor de zbor poate fi redus semnificativ, la fel si costurile cu formarea profesionala a acestora. O alta particularitate a aeronavelor este aceea ca nu exista decat o singura clasa. Desfiin?tarea clasei business sau a celei „economy plus” a generat un numar mai mare de locuri, deci mai multi potentiali pasageri. Intr-un Airbus A-319 exista opt locuri business class, 40 economy plus class si 72 economy class, in timp ce in versiunea dedicata companiilor low-cost sunt 156 locuri, cu 30% mai multe decat in primul exemplu. Daca avem in vedere faptul ca o companie precum Blue Air sau Wizz Air, primii doi jucatori de pe piata romaneasca, au un grad de ocupare de circa 80% rezulta ca fiecare cursa a celor doi operatori transporta mai multi pasageri decat capacitatea maxima a unui avion similar ce apartine unei companii aeriene traditionale. Altfel spus, densitatea sporita a numarului de locuri ajuta compania low-cost sa-si reduca costurile cu 16% fata de un operator obisnuit. In plus, aceste aeronave sunt dotate cu un minim de echipamente de bord, facandu-l mult mai ieftin decat versiunea standard. Pentru companii precum easyJet, ultimul operator intrat pe piata autohtona, excluderea serviciilor de catering din pretul biletelor si eliminarea comisioanelor platite pentru vanzarea biletelor permit economii de peste 15%. Tot pentru reducerea costurilor, operatorii low-cost prefera sa decoleze si sa aterizeze la primele ore ale diminetii sau seara tarziu cand traficul aerian nu este aglomerat. Majoritatea decolarilor se efectueaza dimineata in intervalul 07:00 si 09:00, iar aterizarile in jurul orelor 21:00 - 23:00. Una peste alta, diferenta de costuri intre o companie aeriana traditionala si una low-cost este de circa 57% in favoarea acesteia din urma. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Turism Acasa.ro ca sa afli care sunt cele mai frumoase destinatii de vacanta.
  •   2007-09-17
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Vehiculele electrice vor reduce poluarea cu peste 20%

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii