Social

#descoperire antibiotic #cercetatori #antibiotic #oameni de stiinta #bacterii

A fost descoperit un nou antibiotic! Este eficient in lupta impotriva bacteriilor rezistente

Oamenii de stiinta au descoperit un nou antibiotic ce lupta eficient impotriva bacteriilor rezistente la antimicrobienii cunoscuti. Antibioticul a fost descoperit de cercetatori intr-un esantion de sol prelevat din Italia.

Noul antibiotic a fost denumit "pseudouridimicina" (PUM). Acest antibiotic este produs de un microb si a reusit sa distruga un evantai larg de bacterii, dintre care multe sunt rezistente, in cadrul experientelor de laborator.

PUM a ucis aproape douazeci de specii de bacterii in laborator, fiind eficient in special impotirva streptococilor si a stafilococilor, multi dintre acestia fiind rezistenti la antibiotice.

In plus, noul antibiotic a putut vindeca scarlatina la soareci, in urma testelor de laborator, efectuate de oamenii de stiinta.

Testele clinice pentru acest nou antibiotic ar putea incepe in termen de trei ani si el ar urma sa ajunga pe piata in zece ani, au indicat cercetatorii universitatii Rutgers-New Brunswick si firma italiana de biotehnologie Naicons.

PUM neutralizeaza o enzima esentiala pentru aproape toate functiile fiecarui organism, polimeraza. insa mecanismul sau difera de cel al rifampicinei, o clasa de anitibiotice care vizeaza aceeasi enzima, potrivit libertatea.ro.

In plus, spre deosebire de antibioticele existente acum pe piata, PUM este mai putin susceptibil sa declanseze o rezistenta la antibiotice.

Sursa foto: pixabay.com