Social

7,9 miliarde de dolari va costa noul terminal al Aeroportului Heathrow

Dou
hale gigantice, 300 de lifturi şi scări rulante vor face parte din noul terminal al aeroportului londonez Heathrow . Prin Terminalul 5, cum va fi el numit după finalizarea construcţiei, vor trece 100 milioane de oameni anual, transmite AFP. "Nu este doar un simplu terminal", a afirmat Andrew Wolsthenholme, cel care conduce lucrările din septembrie 2002. Două dintre clădiri vor fi date spre folosinţă în martie 2008, iar cea de-a treia va fi finalizată în 2011, iar noile terminale fac parte din procesul de modernizare a celui mai aglomerat aeroport din Europa, deschis în 1946. Primul dintre acestea, T5A, este şi cel mai spaţios, cu 396 de metri lungime şi 176 de metri lăţime. Clădirea este destinată pentru găzduirea zborurilor pe distanţe scurte şi medii ale companiei British Airways (BA). Cea de-a doua, T5B, are 442 metri lungime şi 42 de metri lăţime şi va fi folosită pentru zborurile pe distanţe lungi. În plus, are şi patru piste de aterizare pentru avioanele Airbus A380, dar care nu au fost comandate încă. În total, cele două clădiri vor avea 52 de piste care vor mări capacitatea traficului aerian cu 27 milioane de pasageri anual din 2008 şi alte 3 milioane din 2011. Asta, pe langă capacitatea pe care aeroportul o are în prezent, de 68 milioane de pasageri. Suprafaţa dată spre folosinţă primelor două locaţii, construite din oţel şi sticlă, totalizează 200.000 metri pătraţi şi aici au lucrat peste 8.500 de muncitori. În plus, construcţia va găzdui nu mai puţin de 120 de magazine, baruri şi restaurante. Întregul terminal şi clădirile adiacente se întind pe 260 de hectare şi implică 60 de companii, transmite AFP. Începerea lucrărilor a fost aprobată în noiembrie 2001, după cea mai lungă dezbatere publică din istoria Marii Britanii, care a durat 46 de luni. În ciuda noului amplasament , zborurile pe Heathrow vor rămane limitate la 480.000 pe an, însă conducerea aeroportului mizează pe avioanele mari care vor vor ateriza acolo şi care vor ajuta la creşterea numărului de pasageri. Cu toate că Terminalul 5 este finalizat în proporţie de 87%, încă mai există dezbateri publice pe această temă. Conform unor ingineri proiectanţi, amplasamentul, prea vechi şi prost localizat, ar trebui înlocuit de un aeroport construit pe una dintre insulele artificiale de pe fluviul Tamisa, aşa cum este Chep Lap Kok, din Hong Kong. "Relocarea în orice altă parte va reprezenta o îmbunătăţire substanţială", se arată într-un studiu publicat de Asociaţia Administrării oraşelor şi zonelor rurale, în mai. Studiul se referă la efectele nocive ale poluării şi zgomotului intens.
  •   2006-12-05
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului