Social

2,6 milioane de dolari pentru 30 de secunde de publicitate la Super Bowl

Cu o
lună înainte de ediţia de anul acesta a Campionatului naţional de fotbal american Super Bowl , care va avea loc în Miami, SUA, încă nu sunt cunoscute echipele care se vor confrunta pe 14 februarie. Însă ce se ştie cu siguranţă este că pentru 30 de secunde de publicitate se va plăti suma-record de 2,6 milioane de dolari. În ciuda acestui lucru, postul de televiziune CBS, care va difuza campionatul, a vandut pană acum 80% din spaţiul publicitar disponibil, care totalizează aproximativ 30 de minute. Acesta este calupul publicitar tipic al Super Bowl. Mari companii ca Anheuser-Busch, FedEx, General Motors, Diamond Food, Carrer Builder, GoDaddy, dar şi Pepsi au cumpărat deja spaţiu pentru reclame , scrie "The Times". Alte companii, inclusiv studiouri de film, care au achiziţionat secunde de publicitate la Super Bowl, nu au dorit să-şi facă publice numele pană aproape de începerea campionatului. Conform statisticilor, în medie 80-90 de milioane de americani se uită la Super Bowl. 156 milioane dolari pentru 30 de minute de publicitate Conform CNN Monney, în 2005, 30 de secunde de publicitate la Super Bowl valorau 2,4 milioane de dolari, în creştere cu 6% faţă de 2004, şi mai mult de dublu faţă de ediţia de acum 10 ani. De ce aleg companiile să cheltuiască o sumă atat de mare pentru doar cateva secunde de publicitate? În primul rand pentru că Super Bowl adună în acelaşi loc audienţa care de obicei este divizată de existenţa unei multitudini de canale de televiziune din care telespectatorii pot alege. În plus este difuzat live. Apoi, utilizatorii de internet pot accesa reclamele şi după terminarea jocului pe site-uri ca aol.com, video.google.com, video.yahoo.com, dar şi youtube.com. În plus consumatorii sunt antrenaţi în nebunia mediatică. Telespectatorii pot participa la concursuri prin care pot să creeze spoturi publicitare pentru Super Bowl. Cel puţin trei dintre companiile ale căror reclame vor putea fi vizionate în timpul campionatului s-au oferit să sponsorizeze concursurile de anul acesta, scrie "The Times": divizia Chevrolet a General Motors, brandul Doritos, comercializat de Frito-Lay, şi Liga Naţională de Fotbal American. Pentru a spori agitaţia din jurul campionatului, postul de televiziune CBS va transmite pe data de 2 februarie o ediţie specială "Cele mai bune reclame de la Super Bowl 2007".
  •   2007-01-08
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Cum se transporta un computer

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii