Showbiz

Mari companii IT pentru realismul imaginilor din Shrek al Treilea

Gigantii americani ai informaticii si-au pus la lucru masinariile performante pentru ca cel de-al treilea episod al aventurilor lui Shrek, ce a avut premiera mondiala vineri, sa fie realist, de la pliurile hainelor pana la detaliile expresiei fetei, potrivit AFP. Hewlett Packard si AMD au organizat o proiectie de presa la Glendale, in Statele Unite, axata pe performantele tehnologice ale pelicului "Shrek al Treilea" si au demonstrat ca, de la prima aparitie a capcaunului verde, in 2001, puterea calculatoarelor a crescut cu viteza motanului incaltat din film. "Viteza inovatiei in sectorul nostru de activitate in ultimii zece ani iti taie rasuflarea. Nivelul detaliilor personajelor de astazi nu era disponibil acum trei sau sase ani", spune cofondatorul si managerul DreamWorks , Jeffrey Katzenberg, studio unde Shrek este unul dintre personajele cele mai rentabile si mai indragite. "O imagine spune mai mult decat o mie de cuvinte", a subliniat Katzenberg. "O sa va aratam 130.000 de imagini. Sper ca vor zice totul. Convergenta artei si tehnologiei in ceea ce realizam este in asa fel incat limitele dintre cele doua sunt din ce in ce mai neclare". In al treilea episod al epopeii, Shrek si sotia sa, printesa Fiona, pleaca in cautarea mostenitorului tronului regatului Far Far Away dejucand si manevrele lui Fat Frumos. Caietul de sarcini pentru informaticienii DreamWorks a fost exigent . Realizatorii vroiau ca hainele personajelor sa faca pliuri ca materialele adevarate, nu ca "lycra medievala' din primele doua episoade. Parul printeselor trebuia sa curga natural. Trebuia ca fetele sa exprime emotii si ca personajele din planul secund sa fie diferite.Tehnicienii de la DreamWorks au lucrat luni de zile pentru a crea softurile necesare elaborarii personajelor. HP si AMD se lauda ca au incredintat studioului "tehnologia cea mai recenta". "Tehnologia este esentiala pentru a deschide posibilitati", subliniaza responsabilul de tehnologie de la DreamWorks, Ed Leonard. "Dupa fiecare film, incercam sa crestem nivelul vizual si sa le permitem realizatorilor sa spuna toate povestile pe care le vor, fara limite." Un efect pervers a fost ca parul personajelor din "Shrek al Treilea" a devenit atat de realist incat a capatat prea multa importanta fata de fetele acestora. Astfel, tehnicienii au fost nevoiti sa modifice programul. O alta inovatie, un program care creeaza diferite tipuri de personaje secundare, le-a permis realizatorilor sa aiba la dispozitie la fel de multi figuranti ca pe un platou adevarat de filmare.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Top

Cauta-ti perechea