Showbiz

#film #cronica #the a-team

Cronica de film: The A-Team sau what you see is what you get

The A-Team este fara doar si poate unul dintre cele mai asteptate filme ale acestei veri, mai cu seama datorita fanilor pe care serialul cu acelasi nume, dupa care este inspirat, ii aduna in fata televizoarelor pe la mijlocul anilor ’80.

liam neesonFilmul lui Joe Carnahan este mai degraba un prequel la serial, urmarind aventurile celor patru soldati de elita inainte de a deveni mercenari vanati de agentiile secrete americane. Noul film The A-Team pastreaza numele celor patru action-men, insa are grija sa updateze actiunea si sa upgradeze exploziile.

Povestea blockbuster-ului incepe undeva la granita cu Mexicul unde colonelul John “Hannibal” Smith ( Liam Neeson ) este tinut ostatic pe niste . Reuseste sa scape insa cum numai in filmele de actiune se intampla, iar noua nu ni se arata si, impreuna cu B.A. Baracus (Quinton “Rampage” Jackson), alt fost soldat de elita, se avanta in salvarea lui Templeton “Face” Peck ( Bradley Cooper ), prietenul si colegul sau, tinut prizonier tot pe undeva prin Mexic. Din primele minute avem parte de scene de actiune si complicate tactici de salvare, semn ca, macar la acest capitol, filmul nu dezamageste.

Din desertul mexican si pana la un spital de nebuni de unde Hannibal il recruteaza pe Murdock ( ) ca pilot de elicopter este doar un pas. Ca orice nebun, fost pilot de elita, Murdock face cu un vechi elicopter medical ce mexicanii nu pot sa faca cu unul de lupta. Fast-forward si avem 1-0 pentru Hannibal& Co. in meciul cu Mexic. Si asa apare echipa A.

Alt fast-forward opt ani mai tarziu, cei patru au devenit legende in razboiul din Irak (deh, si zonele de conflict trebuie updatate istoric), dar actiunea de pe campul de lupta nu este suficienta. Contactat de un agent CIA, Lynch ( ), lui Hannibal i se cere sa recupereze de la irakieni o geanta cu matrite si 1 miliard de dolari bani falsi inainte ca acestia sa ajunga pe piata.

Echipa de soc se pune pe treaba si dupa ce inventeaza o serie de mecanisme demne de un Nobel in inginerie si sfideaza orice lege a fizicii, cei patru se reintorc victoriosi cu matritele si banii in dinti. Operatiunea, si asa neoficiala, le este sabotata (de cine? veti vedea singuri), iar echipa de elita ajunge in fata curtii martiale, este judecata si trimisa in inchisori de maxima siguranta pentru 10 ani. Cum orgoliul si CIA-iul nu le dau pace, Hannibal & Co. reusesc sa evadeze hotarati sa “get back in action” ca sa-si spele numele si onoarea.
a-team
The A-Team este un film de actiune, asa ca nu cautati semnificatii profunde, subtilitati scenaristice sau mai stiu eu ce mesaje ascunse pentru ca toata masinaria merge pe dictonul “what you see is what you get”. Joe Carnahan tine bine sub control scenele de actiune si arunca in aer tot ce se poate, insa scenariul este la fel de gaurit ca o vesta anti-glont dupa un atac cu mortiere. Cliseele abunda, dar cel mai deranjat este faptul ca nu ajungi niciodata sa vezi cum exact “a plan comes together”, vorbele de duh pe care Hannibal le tot repeta de cate ori da lovitura.

a-teamTi se prezinta ideea de plan, apoi niste cut-uri succesive cu cei patru sfidand fizica si orice legi ale bunului simt (tancul cu care zboara si se prabusesc in lac fara sa pateasca nimic este doar unul din marea de semne de intrebare), reusind de fiecare data sa fenteze radare, sonare, sisteme de securitate, sateliti si inclusiv vigilenta celui mai atent spectator. The A-Team este ca un joc de alba neagra; pana la un moment stii cam sub ce pahar se afla biluta, dar la un moment ai clipit si ai pierdut-o din vedere. La fel este si cu scenele de actiune in film; ti se vand fragmente, dar niciodata the big picture, iar pana la sfarsit totul devine un mare puzzle.

Neeson, Cooper, Jackson si Copley sunt bine alesi, insa nu impresioneaza, nici n-au de ce ca miza sunt exploziile, CGI-ul si efectele speciale. Totusi cel care face lucrurile mai interesante este Copley, pe care l-ati vazut in SF-ul District 9. Va fi imposibil sa nu zambiti macar la scenele in care apare, pentru ca mereu pune la cale ceva nebunesc; fie ca incearca sa porneasca o masina cu un aparat de resuscitat sau face karaoke agatat de elicea unui elicopter, Copley este cel mai amuzant personaj din film, iar momentul Braveheart va cuceri cu siguranta spectatorii.

In ansamblul sau, The A-Team este un film numai bun de weekend si de popcorn; te distreaza timp de 2 ore si il uiti de cum ai iesit din sala de cinema, dar nici nu are mari ambitii.

•
  •