Showbiz

#clash of the titans #cronica #film

Clash of the Titans - cronica de film

Inca de la primele cadre m-am intrebat care este rostul unui film precum Clash of the Titans si, mai ales, care e rostul sa faci un remake si mai prost dupa un film prost chiar si pentru anii ’80. De vina este probabil lipsa de inspiratie si inclinatia spre reciclarea  unor povesti decat abordarea altora noi.

clash of the titansDaca 300 se lua la tranta tot cu mitologia intr-un mod destul de original, Clash of the Titans nu pare decat un film demodat care a primit un facelift rapid prin tehnologia 3D (si sincer, in filmul asta este cat se poate de slaba).

Clash of the Titans adapteaza cat se poate de liber (adica mai mult inventeaza) mitul eroului Perseu, prezentandu-l drept salvator al omenirii oprimate de zei. Inainte ca oamenii sa existe pe fata pamantului, totul era dominat de titani; acestia au fost invinsi de proprii lor copii – zeii, care, la randul lor, au ajuns sa aiba probleme de…credinta cu cei pe care i-au creat in momentele de plictiseala crunta din Olimp: oamenii.

Acestia din urma sa razvratesc impotriva tiraniei zeilor, dar cum nu-i pot invinge singuri apeleaza la skillurile de mercenar ale unui semizeu, Perseu – fiul lui Zeus insusi, zamislit de atotputernicul zeu din razbunare, ca in telenovele.

Abia nascut, Perseu (Sam Worthington) este inchis intr-o cutie si aruncat in mare alaturi de mama sa. Cum este odrasla de zeu, clash of the titanssupravietuieste si este salvat de un pescar care il creste ca pe propriul fiu, iar Perseu este multumit de viata sa pasnica pe mare. Dar cand Zeus se hotaraste sa le arate oamenilor cine este seful si se lasa pacalit de schemele mai smecherului Hades, Perseu vrea sa puna piciorul in prag si sa-si razbune familia adoptiva, ucisa pe nedrept de un zeu viclean.

Inarmat cu o vointa de zeu, Perseu se aliaza cu oamenii din Argos si porneste intr-o aventura presarata de tot felul de personaje dubioase si monstri cat sa ajunga pentru zece filme.

Clash of the Titans are tot ce-i trebuie unui bun film de actiune de categorie B: un erou carismatic - Sam Worthington este pus in aceeasi ipostaza de vreo cateva filme incoace (Terminator Salvation, Avatar) si orice ar face nu poate sa evite salvarea omenirii – care pleaca intr-o calatorie initiatica (calatoria este foarte lunga, iar eroul este initiat in tehnicile de lupta si supravietuire pret de cateva secunde) alaturi de un alai de ajutoare (decimate pe masura ce minutele trec) pentru a infrange zeii si pe toti monstri lor si a salva o printesa, ca doar este un om cu o misiune .

clash of the titansPentru cele putin peste 100 de minute, Clash of the Titans pare mai lung decat Avatar si, desi scenele de actiune sunt destul de bine regizate (chiar daca avem parte de aceleasi coregrafii de lupta ca in 300 si aceleasi slow motion-uri), restul filmului te arunca intr-un purgatoriu plictisitor, mai ales daca ai terminat si floricelele.

Nu trebuie sa ne batem capul sa analizam prea mult blockbusterul lui Louis Leterrier  pentru ca nu avem ce. Clash of the Titans este un film de popcorn pe care il uiti de cum ai iesit din cinema si asta in ciuda monstrilor (doar ei sunt de retinut din tot filmul) bine redati prin CGI.

Dialogurile de lemn si pseudo-lamentarile teatrale ale personajelor ingroapa si mai mult acest remake. Sunt totusi recunoscatoare pentru lipsa unui discurs de imbarbatare marca Braveheart de care Leterrier ne-a scutit inteligent.

Ca in orice film in care avem de-a face cu good guys si bad guys, cei din urma au, cum se intampla adesea, rolurile cele mai interesante. Ralph Fiennes face un Hades bunicel, asa torturat si garbovit de fricile si slabiciunile oamenilor cu care se hraneste in infernul lui, iar la polul opus avem mutrita inexpresiva a lui Worthington despre care un critic american spunea ca parea carismatic in Terminator 4 doar pentru ca era pus alaturi de Christian Bale.

Prin Clash se perinda multe vedete, dar mai mult ca sigur ca ceea ce i-a atras a fost onorariul considerabil si nu clash of the titansprofunzimea scenariului. Asa se face ca il vedem pe Liam Neeson, la care abia te poti uita de stralucitor ce e, livrand sec niste replici goale in rolul lui Zeus.

Clash of the Titans merge ca scurta distractie de weekend, dar daca nu tineti sa aruncati banii pe un action cam demodat cu efecte 3D discutabile, alegeti alt film. Pacat, trailerul era chiar promitator...

•
  •