Romani de succes

##nevedeminturul2 #Vlad Tausance #Facebook Klaus Iohannis #romani de succes #klaus iohannis #alegeri prezidentiale

Romanul care a castigat alegerile pe Facebook. Cine l-a facut pe Iohannis cel mai popular european

La alegerile de anul acesta, pentru prima data in Romania, mediul online a cantarit greu. A recunosut-o si presedintele ales, Klaus Iohannis. "Ati scris istorie! Pentru prima data, online-ul a facut diferenta". Succesul campaniei online se datoreaza lui Vlad Tausance, cel care l-a ajutat pe Klaus Iohannis sa devina primul politician din Europa care a depasit un milion de fani pe Facebook, potrivit site-ului foxcrawl.com.


La nivel mondial, Iohannis se situeaza in Top 15 politicieni cu cei mai multi fani pe Facebook si in Top 3 – politicieni non-americani. Noul presedinte al Romaniei a depasit astfel politicieni mult mai cunoscuti in lume, precum cancelarul Germaniei – Angela Merkel (898.444 fani), Nikolas Sarkozy (992.609), Francois Hollande (516.967), David Cameron, Silvio Berlusconi, Jose Manuel Barroso sau Tony Blair.

Cel caruia i se datoreaza acest lucru are 35 de ani, este banatean, cu bunici ardeleni si este pentru prima oara cand se implica intr-o campanie politica. “Da, este prima campanie de anvergura asta. Am lucrat alaturi de oameni politici, inclusiv intr-un minister, am prieteni si amici in mai multe partide, dar de abia acum am intrat in focurile unei campanii prezidentiale. Dupa trei luni, cinci crize de nervi si patru kilograme in minus, iti zic cu mana pe inima ca imi place. Adrenalina de care ai parte, feedback-ul instantaneu pentru deciziile pe care le iei, presiunea enorma, toate chestilea astea provoaca dependenta. Nu va fi ultima campanie. Obiectivul pentru 2015-2017 este sa particip la o campanie electorala in alta tara din cartier”, a marturisit tanarul intr-un interviu acordat dupa incheierea campaniei.

Vlad Tausance a dezvaluit si obiectivele tintite, strategia aleasa in promovarea online a candidatului ACL.

”Daca este sa ne luam dupa retete, Klaus Iohannis este un produs politic greu de promovat online. Nu face poze cu pisici (desi are peste 5 azilante la curte), refuza sa-si foloseasca familia in campanie (desi are o sotie minunata si eleganta), nu vrea sa intre in detalii despre viata personala (desi este pasionat de ciclism si de trandafiri), nu este spumos (desi are un sarcasm sibian de clasa), nu se lasa umanizat (desi este mai mult om decat om politic). stii ce? Toate retetele astea sunt niste tampenii. Tot ce am facut a fost sa fim coerenti in comunicare cu adevarata lui personalitate. Omul este un BMW intr-o piata de masini coreene second hand”.

Care a fost strategia succesului

Strategia a fost curata si de bun-simt, afirma  Vlad Tausance. "Am refuzat sa cosmetizam sau sa trucam personajul real sau sa ne subestimam audienta. La schimb, am incercat sa dam munitie – text, video, foto, grafica – sustinatorilor si sa incurajam initiativele grass-roots.

Din punct de vedere demografic, ne-am concentrat pe mobilizarea haului de potential in participarea la vot: 18-35 de ani, urban, adica exact populatia bastinasa de pe Facebook. Pariul meu personal a fost sa castigam influencerii, sa-i lasam pe ei sa fie exuberanti, avand in vedere ca lucram pentru un candidat sobru. Am avut in spate zeci de ore si de Giga de cercetare proprie, de chestionare si sondaje asociative, am folosit mult A/B testingul, am testat solutii de data-warehouse.

Obiectivele au relativ fost simple: sa castigam primul loc in online – peste 1.000.000 de likeuri si un reach de peste 5.000.000 – apoi sa castigam alegerile. Ne-am depasit obiectivele. Avem mai multi fani ca Merkel sau Hollande, cel mai bun engagement, dar si clipuri cu un milion de unici si peste 100.000 de share-uri, adica mai bine decat Inna sau Obama".

Vlad Tausance spune ca a avut in task-force exact patru admini si moderatori de comentarii sau mesaje care s-au ocupat si de diseminarea mesajelor. Plus o campanie de Facebook ads calibrata maniacal pe micro-comunitati locale sau de de interese. si continut de calitate.

"Tipping-point-ul pentru mobilizare a fost iesirea din cursa a Monicai Macovei. Dupa mahmureala celor 4,5 procente, oamenii deja intrati in viteza si lupta – influenceri, KOLi si Jedi de comunicare –s-au indreptat spre cel mai plauzibil candidat. A fost un transfer de simpatie si mobilizare la care ma asteptam. Mantra mea a fost: #nevedeminturul2".

CITESTE SI:

Un timisorean, mana dreapta a lui Giorgio Armani

Ai o poveste de succes, care sa ne demonstreze ca SE POATE? Scrie-ne la adresa liana.hainarosie@acasa.ro pentru a impartasi experienta ta cu cei peste 1,7 milioane de cititori care "trec" zilnic pragul site-ului Acasa.ro.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Top

Cauta-ti perechea