IT & C

Topul celor mai vizitate categorii de site-uri din internetul romanesc

Numarul de vizitatori ai editiilor online ale principalelor ziare din Romania tinde sa depaseasca tirajele print ale acestora. Ca o consecinta, este posibil ca si interesul administratorilor conturilor de publicitate sa se reorienteze din mers, conform tendintelor. Conform datelor furnizate de trafic.ro (care a monitorizat peste 27 de milioane de vizitatori numai in luna septembrie in aproximativ 25.000 de siteuri romanesti) un vizitator din cinci acceseaza cel putin o data pe luna editiile online ale publicatiilor din Romania. Mai mult, studii recente arata ca din ce in ce mai multe persoane care au o viata foarte activa si timp liber extrem de putin prefera sa citeasca dimineata presa pe internet . oferta este si ea bogata, 670 de publicatii avand siteuri active. Dincolo de interesul fata de media, si alte categorii de siteuri tind sa prinda la public. Faptul ca romanii sunt din ce in ce mai interesati de cariera actuala sau viitoare este pus in evidenta de faptul ca site-urile din categoria “Educatie / Invatamant” strang mai multi vizitatori decat site-urile din categoria “Muzica” sau “ Matrimoniale ”. O explicatie oferita de chibiti pentru aceasta situatie este faptul ca ministerul educatiei a dezvoltat o comunicare pe internet extrem de laborioasa. Astfel, programe scolare, calendarul diferitelor concursuri, subiectele de bacalaureat, capacitate sau alte examene, si chiar rezultate in timp real pot fi regasite pe net. Se adauga la aceasta categorie si eternii cautatori de referate pe care sa le furnizeze cu diferite ocazii la scoala. De remarcat ca, desi in atentia romanilor pot intra nenumarate siteuri de comert electronic , domeniul ramane unul destul de slab dezvoltat, semn ca pana la implementarea banilor virtuali mai este cale lunga. Cu un numar de 4.067.931 vizitatori pe luna septembrie, categoria "Matrimoniale" se claseaza pe locul 11, fiind urmata, la mica distanta de site-urile din categoria "Turism (3.997.033). Pe locul 13 al clasamentului se afla site-urile din categoria "Arta / Cultura" cu un numar de 3.270.213, iar pe locul 14, site-urile din categoria "Sanatate" (2.694.247 vizitatori). Cele doua categorii devanseaza site-urile din categoriile "Locuri de munca" (2.683.219 vizitatori - locul 15), Muzica (2.601.590 vizitatori - locul 16) si "Imobiliare" (1.506.957 vizitatori, locul 20). Cu doar 729.682 vizitatori site-urile avand continut politic se afla pe locul 26, depasind doar site-urile din categoriile "ONG" (445.345 vizitatori) si "Bani Online" (230.368). O surpriza este faptul ca un domeniu specific mai mult varstei care nu prea are de-a face cu internetul, “Sanatatea", a reusit sa adune totusi mai multi multi vizitatori decat site-urile considerate consacrate din categoria “Locuri de munca” sau “Imobiliare”. Slaba plasare a domeniului locurilor de munca ar putea fi pusa pe seama faptului ca majoritatea romanilor prefera sa apeleze la ziare print pentru a cauta o slujba, iar regresul imobiliarelor poate fi justificat prin faptul ca piata este una bogata in oferte si slaba pe componenta de cerere, preturile fiind destul de prohibitive, in acest moment. Topul celor mai vizitate categorii de site-uri ale internetului romanesc la care am facut referire in aceasta analiza a fost realizat pe baza statisticilor efectuate pentru luna septembrie de catre Trafic.ro si serviciului de analiza web, oferit de compania netBridge.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele