Invitatia Papei Benedict al XVI-lea de a considera manastirea drept un loc al fortei spirituale, dar care se poate structura si economic pentru a se intretine, constituie baza pentru un nou site care intermediaza comercializarea produselor manastiresti: www.monastic- euro .org
Aceasta retea face publicitate pe internet manastirilor care produc in mod artizanal articole diverse, garantand in acelasi timp pentru calitatea acestora si facandu-le cunoscute prin cataloage specializate. De serviciile Monastic, cu sediul in Franta, se folosesc peste 220 de manastiri catolice din toata Europa, informeaza La Repubblica .
Pe monastic-euro.org utilizatorii pot efectua cautari dupa produs sau dupa natiunea de unde vine, sau pot obtine linkurile diferitelor manastiri care comercializeaza aceste produse, pentru a le ahizitiona in mod direct.
Banii pe care Monastic ii incaseaza sunt folositi pentru plata angajatilor sau vin redistribuiti direct manastirilor; in acelasi timp, pentru ca are si o structura de control al calitatii, ea efectueaza de doua ori pe an controale la manastirile afiliate.
Cu toate ca ideea a prins, calugaritele de la Monastic au declarat ca intentia nu este aceea de a face bani, ci de a permite manastirilor un mijloc de supravietuire .
Pe de alta parte, calugarii manastirilor sunt constienti de competitia care are loc si incearca sa investeasca banii obtinuti in tehnologie, iar Monastic isi propune pe viitor sa-si dezvolte reteaua facand-o mai bine cunoscuta.
Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro