Google intenţionează să ofere servicii de intermediere a spaţiului de reclamă în 50 de cotidiane americane, în încercarea de a-şi extinde activităţile în afara Internetului, transmite Reuters.
Google a invitat un număr de peste 100 de companii, care cumpără deja spaţiu publicitar prin intermediul sistemului de online dezvoltat de grup, să ia parte la testarea, timp de trei luni, a serviciului Print Ads, care va plasa reclame în ziare precum New York Times sau Washington Post .
În cazul în care testul se încheie cu succes, Google ar putea propune serviciul sutelor de mii de clienţi ai programelor de publicitate pe Internet. "Serviciul le oferă advertiserilor acces la o reţea de ziare, prin intermediul unei interfeţe online, şi abilitatea de a ajunge la o nouă bază de clienţi", a declarat purtătorul de cuvant al Google, Michael Mayzel.
Anul trecut, Google a testat un serviciu de vanzare a spaţiului de reclamă dintr-un număr redus de reviste, inclusiv PC Magazine, dar cererea a rămas la un nivel scăzut. "Testul actual nu este o licitaţie şi Google nu cumpără, pentru a revinde apoi, spaţiu publicitar", a precizat Mayzel.
Companiile interesate se vor loga în sistemul Google AdWords , urmand să selecteze publicaţiile de care sunt interesate şi spaţiul publicitar disponibil, pentru a încărca ulterior reclama. Decizia de a aproba sau respinge propunerile le revine ziarelor.
În timpul perioadei de testare, serviciul va fi disponibil în mod gratuit, dar Google intenţionează să perceapă, ulterior, un comision.