Financiar

#loc de munca #salariati #socializare #social media #interactiune # productivitate munca

Senzorii de urmarire, folositi pentru cresterea productivitatii in companii

Productivitatea angajatilor intr-o companie creste odata cu interactiunea intre colegi, arata cateva studii realizate in SUA cu ajutorul unor senzori care au inregistrat fiecare pas al salariatilor.

Cu cativa ani in urma, Bank of America Corp BAC a vrut sa studieze eficacitatea angajatilor sai din cadrul departamentului de call-center. Aceasta a solicitat ca 90 de angajati sa poarte ecusoane cu senzori cateva saptamani pentru a le inregistra miscarile lor si tonul cu care poarta conversatiile cu ceilalti.

Studiul a aratat ca productivitatea angajatilor creste cu 10% cand acestia interactioneaza pe timpul pauzelor. Ca atare, banca a organizat pauze de grup, pentru a-i face pe angajati sa comunice cat mai mult.

In ceea ce priveste miscarile lor, tendinta muncitorilor era tot aceea de adunare. La masa de pranz, s-a constatat ca angajatii care au ales sa stea la mese pentru 12 persoane au fost mult mai productivi decat cei care au optat pentru mese de 4 persoane.

De asemenea, studiul a aratat ca angajatii preferau sa sa intalneasca in grupuri de 3-4 persoane in spatii care erau pentru 8 persoane. Pentru a creste eficienta angajatilor, banca a construit mai multe spatii de intalnire, insa mai mici.

Companiile folosesc din ce in ce mai des acesti senzori de urmarire pentru a colecta informatii in timp real asupra modului in care lucreaza si interactioneaza si cat de des se consulta intre ei sau organizeaza reuniuni.

Anul trecut, o alta firma, Cubist Pharmaceuticals Inc. CBST, a facut acelasi studiu pe angajatii sai.

Timp de patru saptamani, angajatii companiei au purtat insigne cu ajutorul carora au colectat date cu privire la propunerile angajatilor, locul unde se intalnesc, tonalitatea vocii si conversatiile pe care le poarta. Acestia au asociat aceste ecusoane si cu urmarirea discutiilor pe care angajatii le aveau pe e-mail.

La fel ca si in cazul Bank of America, firma Pharmaceuticals a descoperit o corelatie intre productivitate mare si interactiune. Totusi, compania a constatat ca activitatea sociala a angajatilor a scazut semnificativ in timpul pauzei de pranz, multi angajati retragandu-se in birourile lor pentru a verifica e-mailurile, decat sa socializeze.

Ca raspuns, compania a decis sa aduca imbunatatiri salilor de mese si sa ofere o mancare mai buna angajatilor, pentru a-i incuraja sa ia pranzul impreuna. De asemenea, compania a ales sa lase doar un singur aparat de cafea pentru ca angajatii sa se intalneasca mai des si sa stimuleze astfel interactiunea.

In ceea ce priveste angajatii, datele au aratat ca acestia nu au fost speriati de aceste sisteme de urmarire, deoarece au inteles scopul lor, astfel ca 90% din muncitori au fost de acord sa poarte insignele intreaga zi.

Sursa foto:n2n.ro
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea