Financiar

#mancare #fumat #alcool #vicii #costuri

Romanii fumeaza si beau mai mult decat mananca

Viciile bat mancarea in preferintele romanilor pe timp de criza. In tara noastra consumul de carne sau produse de ingrijire este in scadere, in timp ce vanzarile de alcool si tutun sunt in crestere. Acest lucru s-ar putea continua si in 2010.

Criza a lovit si in domeniul bunurilor de larg consum ( FMCG ), dupa ce a afectat piata imobiliara. In ultimele luni, rezultatele arata ca romanii nu renunta la cheltuirea banilor pe produsele de necesitate, chiar daca trebuie sa mai scada din cheltuielile dedicate produselor alimentare.

Mancarea pierde in fata tigarilor si alcoolului, care ocupa primele doua locuri intr-un clasament al produselor consumate de romani. Potrivit Business Magazin, in Romania s-au vandut tigari in valoare de aproape doua milioane de euro, in timp ce alcoolul a mancat aproximativ 800 de milioane de euro din veniturile gospodariilor romanesti. Mai mult, anul trecut, produsele alimentare si nealimentare au avut vanzari cu 18% mai mari decat in anul anterior, valoare ce ar urma sa creasca si anul acesta.

Tendinta de crestere a cheltuielilor dedicate consumului se va pastra cel mai probabil si in continuare, cred specialistii. "Ne asteptam ca in continuare cheltuielile pe gospodarie sa se mentina, deoarece consumatorii declara ca nu renunta la produsele de stricta necesitate", a precizat, pentru Business Magazin, Bogdana Baltasiu, client sales & service manager in cadrul companiei de cercetare de piata Nielsen.

Se simt insa reduceri ale bugetelor dedicate altor activitati, din cauza crizei. Astfel, banii investiti in haine, produse de folosinta indelungata (electronice si electrocasnice), vacante sau benzina se afla in scadere.

 

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea