Financiar

#criza #cumparaturi #romani #consum

Romanii cumpara mult si scump, in ciuda crizei financiare

Romanii continua sa cheltuie chiar si in perioada de criza economica aproximativ 40% din bugetul familial pe alimente si bauturi, ceea ce ar putea determina o scadere a cererii de bunuri de larg consum in perioada urmatoare, potrivit companiei de cercetare gfk Romania.

„Desi unele pareri vehiculate in piata in ultima vreme estimeaza ca romanii nu vor reduce consumul de bunuri de larg consum, ci vor taia din alte categorii de cheltuieli, nu cred ca este bine sa ne bazam prea mult pe aceasta ipoteza, pentru ca ponderea ocupata de cheltuielile cu mancarea si bautura in bugetul familei din Romania continua sa fie ridicata, de aproximativ 40%”, considera Andi Dumitrescu, directorul GfK Romania.

Romanii au cumparat bunuri mai scumpe in prima parte a anului trecut, ca urmare a inflatiei, insa la acea data efectele crizei pe piata de bunuri de larg consum nu erau inca simtite pe piata locala. Un comportament asemanator identifica si un studiu realizat de GfK la nivel european in cazul polonezilor si rusilor, care au optat sa cumpere volume mai mari si produse mai scumpe, in conditiile cresterii inflatiei.

Continuarea in Gardianul

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea