Financiar

#reparatii #gropi #sosele

Reparatia gropilor de pe sosele costa aproape 170 milioane lei

Repararea gropilor formate in pe 170 din cele 207 de drumuri nationale existente, pe o suprafata de 12.700 kilometri, va costa 169,8 milioane lei, a declarat pentru NewsIn directorul de intretinere din cadrul CNADNR, Florin Dascalu.

"Am facut o evaluare la inceputul lunii martie in ceea ce priveste starea tehnica a drumurilor. S-a ajuns la concluzia ca dupa -2010 suprafata totala de drumuri nationale degradata este de 4,9 milioane metri patrati, din care 1.498.492 metri patrati sunt gropi si 2.805.000 metri patrati degradari pe suprafete intinse, care ar necesita in total costuri de 169.861.225 lei, in conditiile in care in 2009 s-au realizat lucrari de intretinere pe 1.100 kilometri care au costat 223 milioane lei", a declarat directorul de intretinere din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).

Potrivit datelor CNADNR, lungimea totala a drumurilor nationale administrate de Compania de Drumuri este de 16.062 km.

"Cateva exemple ar fi elocvente, respectiv drumurile nationale cu cei mai multi metri patrati care necesita reparatii. Astfel, acestea sunt DN 19 Satu Mare-Sighetul Marmatiei (113.000 mp.), DN7 Pitesti -Ramnicu Valcea (38.000 mp), DN73 Pitesti - Campulung (55.000 mp), DN1A Bucuresti- Poliesti (15.000 mp), DN1 Ploiesti-Busteni (90.000 mp), DN1A Ploiesti -Cheia (20.000 mp), DN65 A Pitesti -Rosiorii de Vede (91.000 mp), DN65 Pitesti Craiova( 14.700 mp), DN64 Dragasani - Caracal (30.000 mp), DN76 Deva- Oradea (65.000 mp)DN18 Sighet- Vatra Dornei (72.000 mp) si DN1C Baia Sprie- Dej (35.000 mp)", a exemplificat Dascalu.

Potrivit directorului de intretinere din CNADNR, bugetul pe 2010 pentru intretinerea drumurilor este de 435 milioane lei, in conditiile in care datoriile fata de constructori la 31 decembrie 2009 se ridicau la 335 milioane lei, iar in prezent au mai ramas de platit 280 milioane lei.

"Cu toate acestea, avem contracte multianuale pentru intretinerea drumurilor iarna - vara incheiate, acestia incepand reparatiile la gropile formate, dar pe datorie. In fiecare zi se plombeaza intre 20.000 si 45.000 de metri patrati. Speram ca la rectificarea bugetara din aprilie sa primim banii necesari pentru reparatiile gropilor", a mai spus Dascalu.

Totodata, acesta a precizat ca probleme sunt si pe tronsonul Bucuresti- Ploiesti DN1 unde trebuie intervenit permanent, deoarece aceasta portiune are cel mai mare trafic - 64.000 de vehicule pe zi.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea