Financiar

#publicitate #firme #facebook #google adwords #unici

Facebook genereaza "buzz", iar Google AdWords – cumparaturi

Din ce in ce mai multe companii mici si mijlocii din Romania isi fac publicitate cu ajutorul Facebook. Reclamele sunt targetate si apar in functie de activitatea pe care o are utilizatorul de Facebook. Conform Business24, Facebook aduce firmelor doar like-uri, pe cand Google este cel care creste vanzarile. 

Targetarea Facebook este destul de precisa. Spre exemplu, un producator de echipamente sportive pentru alergare poate publica o reclama, vizibila doar alergatorilor amatori din Bucuresti si va avea o audienta de 12.820 de oameni.

Google AdWords, serviciul pentru publicitate online oferit de Google, permite, de asemenea, o targetare complexa a audientei.

Diferenta dintre Facebook si Google AdWords

Potrivit firmelor contactate de Business24, reteaua sociala Facebook genereaza mai mult "buzz", dar Google AdWords ii face pe utilizatori sa cumpere.

"Conversia generata de Google AdWords este mult mai buna", spune Vlad Telibasa, tanar antreprenor roman care detine edulce.ro, o afacere online prin care comercializeaza prajituri si torturi."

"Am obtinut multe clickuri, dar CPM-ul e mare comparativ cu Google AdWords, de 25-30 de centi. Google AdWords oscileaza intre 8 si 10 centi", spune Vlad Telibasa.

CPM este modalitate prin care se calculeaza cat plateste un publicitar pentru reclama online. Publicitatea se achizitioneaza la numarul de afisari a reclamei, iar 1 CPM inseamna costul pentru 1.000 de afisari.

Facebook, folosit "pentru a testa apele"

Pe de alta parte, Alex Dumbrava, directorul general al Aventuria.ro, un magazin online de nisa, specializat in vanzarea si inchirierea de sisteme de transport pentru masini, precum portbagajele auto, a investit sume mici pentru promovarea pe Facebook, mai mult "pentru a testa apele".

"Investitiile au fost de ordinul a cateva zeci de dolari pe campanie, care a insemnat promovarea unui produs concret", spune Alex Dumbrava.

Rezultatele campaniilor: de 10 ori mai multe "submit" sau "subscribe" la produsul respectiv decat vanzari reale. "Efectul a fost, pana la urma, de viralitate, like-uri obtinute, zic eu, onest, pentru ca erau produse deosebite - huse incalzite pentru scaunul masinii, de exemplu, sau huse "waterproof" pentru telefoanele mobile".

Marii retaileri prefera Google

evoMAG.ro, unul dintre cei mai mari retaileri online de produse IT&C de pe piata locala, cu afaceri estimata la 14 milioane de euro in 2012, investeste aproximativ 2.000 de euro pe luna in campaniile de publicitate pe Facebook.

"Facebook nu vinde, iar diferenta fata de Google AdWords este colosala", a declarat pentru Business24 directorul general al companiei, Mihai Patrascu.

"Toate campaniile derulate de evoMAG.ro pe Facebook au fost de informare. La fel de repede s-au si uitat".

"Campaniile de tip marketplace - cpc sunt cel mai intens folosit, in mixul de media digitala pe Facebook", spune Dragos Stanca, directorul general al companiei Thinkdigital, care comercializeaza in regim exclusiv campaniile Facebook Premium Ads in Romania.

"In ultima perioada s-a remarcat prima campanie Logout Experience, facuta de BCR. O astfel de campanie costa de la 6.000 de euro in sus, pe zi", spune Dragos Stanca.

Logout Experience este un tip de campanie publicitara lansata de Facebook la inceputul anului 2012 si vizeaza utilizatorii care se delogheaza de pe Facebook, zilnic. Este, practic, cel mai vizibil si de impact vizual format existent pe Facebook.

Practic, acest format tinteste cei peste 5,8 milioane de utilizatori de Facebook din Romania, dintre care 60% folosesc platforma zilnic. Aproximativ un milion de utilizatori unici, care genereaza 2,3 milioane de afisari, tin la confidentialitatea lor si se delogheaza la finalul sesiunii Facebook, potrivit lui Dragos Stanca.

Tot conform acestuia, in Romania exista in jur de 5,8 milioane de conturi active de Facebook, unde exista cel putin un tip de activitate in ultimele 30 de zile, iar media conturilor false este de sub 3%.

Piata de publicitate online din Romania - 40 de milioane de euro

Potrivit estimarilor facute de Dragos Stanca, piata de publicitate online din Romania este in prezent de aproximativ 40 de milioane de euro, din care Google are o cota de cel putin 35%, Facebook intre 10 si 15%, Yahoo intre 5 si 10%.

Din punctul de vedere al platformei, Facebook nu are un concurent, in momentul actual, spune Dragos Stanca.

Facebook a generat venituri in valoare de 5,089 de miliarde de dolari in 2012, in timp ce Google a obtinut, tot anul trecut, dar la nivelul trimestrului patru, venituri in valoare de 14,42 miliarde de dolari.

Sursa foto: netwirks.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea