Financiar

#csr #responsabilitate sociala #imm #criza #scadere

CSR pe timp de criza: mai investesc companiile in 'responsabilitatea sociala'?

Cu o valoare anuala a pietei estimata la 30 de milioane de euro, responsabilitatea sociala corporatista (CSR) este un domeniu inca la inceput de drum in Romania. Pus in aplicare pe piata locala intr-o prima faza de companiile multinationale, CSR-ul a inceput sa capete contur si in strategiile romanesti, bugetul alocat variind insa de la cateva mii de euro, in cazul IMM-urilor, pana la milioane de euro, in cazul companiilor mari. Criza financara si contextul economic pun insa sub semnul intrebarii reusita programelor de CSR pe 2009, in conditiile in care tot mai multe companii adopta o atitudine drastica in fata cheltuielilor.

Cat mai investesc insa companiile in CSR pe timp de criza? Daca IMM-urile interesate de CSR au redus cu cel putin 30% bugetul alocat responsabilitatii sociale, companiile mari au pastra acelasi nivel ca in 2008. "Bugetul alocat de catre Petrom in 2009 proiectelor de responsabilitate sociala a ramas deocamdata la acelasi nivel ca anul trecut, de aproximativ 5 milioane de euro" a declarat Mona Nicolici, CSR Communication Manager la Petrom, precizand ca "pentru o companie aflata intr-un complex proces de transformare, CSR-ul trebuie sa ramana o constanta, chiar si intr-o perioada atat de dificila, cum este criza economica mondiala".

Ideea este conturata si de reprezentantii CSR ai Orange Romania, companie care a alocat in acest an aceeasi suma pentru CSR ca si in 2008, dupa ce in ultimii cinci ani, "bugetul dedicat proiectelor de implicare in cadrul comunitatii s-a triplat". Orange a alocat un buget anual consistent, care in general a crescut de la un an la altul. In momentul de fata ne propunem sa mentinem acelasi nivel al investititiilor ca si in anul 2008, insa bugetul alocat proiectelor comunitare ramane flexibil”, a declarat Catalina Paslaru, PR al companiei Orange.

IMM-istii nu vad cu ochi buni responsabilitatea sociala pe timp de criza


Interprinderile mici si mijlocii reprezinta inca o prezenta palida pe piata de CSR, iar criza economica pare sa-i descurajeze pe cei interesati de responsabilitatea sociala.

"Nu ne mai putem gandi la programe ample de CSR in aceasta perioada. Vom duce la capat programul inceput in septembrie 2008, insa suntem in situatia de a le amana pe cele aflate in stadiu de proiect. Anul trecut am investit cinci mii de euro in programul 'O alimentatie sanatoasa' pe care l-am desfasurat in mai multe scoli din judetul Galati, cu scopul de a incuraja elevii sa consume alimente fara E- uri si conservanti", ne-a declarat Ion Budilas, director firma de panificatie SC Bonpan SRL.

 ( citeste continuarea pe newschannel.ro )

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea