Financiar

#andrei chiliman #elena udrea #publicitate

Chiliman: Primariile ar trebui sa poata decide amplasamentul panourilor publicitare

Edilul sectorului 1, Andrei Chiliman , a declarat, marti, ca primariile ar trebui sa poata decide amplasamentul panourilor publicitare, iar toti operatorii de publicitate sa aiba sanse sa participe la licitatiile organizate ulterior, potrivit Mediafax. 


Andrei Chiliman a participat, marti, la dezbaterea "Protejarea patrimoniului. Fatadele de patrimoniu intre conservare si distrugere", la care a fost prezent si ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea.

Astfel, primarul sectorului 1 a aratat ca din proiectul Regulamentului privind amplasarea mijloacelor de publicitate ar trebui eliminata "o hiba majora", aceea ca panourile de publicitate nu trebuie sa fie ale unor firme, ci ale primariilor care sa stabileasca unde vor putea fi amplasate aceste panouri si sa dea sanse tuturor operatorilor de publicitate de a licita amplasamentele dupa ce primaria hotaraste in acest sens.

Intrebata despre termenul pana la care panourile instalate in mod legal in Capitala vor putea fi mentinute, Udrea a raspuns ca acest termen este 31 martie 2011, deoarece reglementarea amplasarii panourilor publicitare trebuie facuta "atunci cand exista cadru legislativ si vointa, dar si proiectul de reglementare gata finalizat".

Referitor la aceasta problema, edilul sectorului 1 a precizat ca ar dori prelungirea acestui termen pana la sfarsitul anului 2012, astfel incat aceste panouri sa nu fie asociate cu ideea de pregatire a alegerilor. Reprezentantul Ordinului Arhitectilor din Romania, Dan Marin, a sustinut ca ar trebui preluat modelul capitalei Frantei unde exista un monopol asupra panourilor publicitare.

La randul lui, arhitectul Capitalei, Gheorghe Patrascu, a aratat ca in privinta publicitatii, competentele arhitectului sef "sunt aproape zero", el adaugand ca punctul sau de vedere, municipalitatea ar trebui sa aiba competente mai mari in privinta panourilor publicitare din Capitala.

La dezbatea publica, reprezentanti ai ONG-urilor au aratat ca ar trebui introdus in continutul legislativ al proiectului si prevederi privind continutul reclamelor, astfel incat "o reclama la sa nu mai poata fi amplasata oriunde".

La dezbaterea organizata marti, au mai participat un secretar de stat de la Ministerul Culturii, reprezentanti ai Ordinului Arhitectilor din Romania, arhitecti, peisagisti, urbanisti.

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) vrea sa modifice, printr-un act normativ, reglementarile privind publicitatea stradala si panotajul, dupa ce un control al institutiei a relevat ca o treime dintre panourile amplasate in ultimii 3 ani la nivel national nu au .

In prezent, publicitatea stradala nu este reglementata la nivel central, potrivit MDRT, in unele cazuri fiind prevederi la nivel local.

Proiectul prevede interzicerea amplasarii mijloacelor de publicitate in parcurile si rezervatiile naturale, pe obiectele de arta si monumente si pe cladirile reprezentand monumente istorice sau componente ale unor ansambluri monument istoric , cu exceptia panourile care anunta activitatea care se desfasoara in interiorul cladirii.

De asemenea, va fi interzis panotajul pe cladirile aflate in stare avansata de deteriorare, in situatia in care amplasarea mijlocului de publicitate afecteaza structura de rezistenta sau stabilitatea acestora, pe stalpii de sustinere a elementelor de semnalizare rutiera sau de circulatie, pe elementele de imprejmuire a cimitirelor, lacasurilor de cult si gradinilor publice.

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea