Romania sufera nu doar de vid legislativ pe partea de reglementare a parteneriatului public-privat ( PPP ) si de instabilitate a legislatiei pe partea de achizitii publice, dar si de lipsa coerentei si a continuitatii politicilor existente, au declarat, marti, in cadrul unei conferinte pe tema infrastructurii reprezentanti ai AT Kearney, Garrigues si CIS.
"Ar trebui sa existe un cadru legislativ care sa stabileasca clar care sunt conditiile minime pe care ar trebui sa le aiba un contract de PPP", a declarat Mihai Mares, avocat partener al casei de avocatura Garrigues Romania. Opinia sa este sustinuta si de vicepresedintele firmei de consultanta A.T Kearney in Romania, Michael Weiss . "Parteneriatele public-privat nu sunt suficient reglementate", sustine Weiss.
Reprezentantii Consiliului Investitorilor Straini (CIS) au atras atentia ca in Romania legislatia privind achizitiile publice a fost modificata de doua ori in ultima jumatate de an si ca introducerea taxei de 2% din valoarea proiectului pentru depunerea unei contestatii a fost declarata ilegala de Comisia Europeana, care a recomandat sa nu se incheie contracte in baza actualei legislatie.
Romania are o densitate a drumurilor de 14 ori mai mica decat state din Europa Centrala si de Est
Reprezentantul firmei de consultanta A.T. Kearney a declarat ca Romania are nevoie de o strategie pe transport care sa nu depinda de culoarea politica a Guvernului.
( citeste continuarea in NewsChannel.ro )