Prin urmare, iti prezentam trei strategii de marketing online pe care trebuie sa le ai in vedere anul acesta, pentru ca afacerea ta sa creasca pe zi ce trece!
1. Implementarea unei strategii solide de optimizare SEO
Deja acronimul SEO nu mai este o enigma pentru multi! Iar daca nu stiai inca de Search Engine Optimization, afla ca aceasta strategie de marketing online presupune optimizarea site-ului tau, astfel incat sa fie atat pe placul vizitatorilor, cat si al motoarelor de cautare! De la optimizarea On Page (arhitectura de linkuri, meta taguri, headings etc.), pana la etapa in care “vorbeste” lumea despre business-ul tau (materializata prin backlinks), aceasta tactica de a obtine o vizibilitate mai buna in motorul de cautare iti va creste rata de conversie si, implicit, vanzarile!
Dintre tehnicile mai noi de marketing online, se remarca folosirea rich snippet-urilor, niste date structurate care ajuta la afisarea detaliilor site-ului tau in Google. Astfel, vizitatorii pot vedea rating-ul, poze ale magazinului sau orarul de functionare direct din pagina de rezultate Google (SERP). Drept urmare, vor fi convinsi mai usor sa iti viziteze site-ul, contribuind la cresterea vizibilitatii acestuia printre afacerile din acelasi areal.
De altfel, un studiu realizat anul trecut de Path Interactive a scos la iveala faptul ca 40% dintre tinerii cu varsta sub 18 ani aleg un site doar pe baza acestor snippet-uri.
2. Marketing predictiv
In 2020, pentru o afacere online, este imperios necesara luarea in calcul a tuturor variabilelor ce tin de canalele digitale. Clientii vor sa interactioneze cu brandul tau pe mai multe canale, de la Google la social media sau e-mail. De aceea, este important sa ai in vedere aceste metode de comunicare atunci cand iti pui la punct strategia de marketing online, pentru a putea identifica cele mai bune canale de vanzare.
Insa, o strategie ideala de marketing online te va ajuta sa identifici din timp nevoile consumatorilor, valorificand datele astfel obtinute pentru a oferi acestora cele mai bune servicii si produse.
Exista multe astfel de tactici, precum analizarea periodica a Google Trends, identificarea cuvintelor cheie, a trendurilor sezoniere sau chiar recomandarea de produse asemanatoare. Toate aceste strategii de marketing online se diversifica de la an la an, astfel ca, cei care urmaresc respectivele schimbari vor avea parte de mai mult succes in afacerea online.
3. Integrarea strategiilor online
Pentru ca rezultatele obtinute sa fie dintre cele mai bune, este bine sa ai in vedere si integrarea tuturor strategiilor de marketing online sub o singura umbrela. In lipsa unei strategii unificate de marketing online, pot aparea probleme in comunicarea cu consumatorii, probleme tehnice ale website-ului, de optimizare si de structurare a continutului etc.
In multe medii online, se face un test care integreaza toate aceste provocari, denumit “traseul consumatorului”. Astfel, pot fi identificate mai usor orice posibile obstacole pe care clientii le intalnesc, adaptand astfel business-ul cerintelor acestora.
In cele din urma, odata ce vei pune la punct o strategie solida de marketing online, vei putea deveni relevant si competitiv in climatul online de business!
Advertorial