Financiar

#impozit #donatii #campanie sociala

Unde redirectioneaza romanii cei 2% din impozitul pe venit?

Aproape o treime dintre romanii care au ales sa redirectioneze 2% din impozitul pe venit de anul trecut catre o organizatie non-profit au optat pentru biserica si fundatiile bisericesti, in timp ce circa 10% au decis ca fondurile sa ajunga la SMURD sau Salvati Copiii , potrivit unui studiu al GfK, citat de Mediafax.

"Doar 60% dintre persoanele care castiga venituri din diverse surse stiu despre posibilitatea redirectionarii a 2% din impozitul pe venit catre o organizatie non-profit. Acestea sunt mai degraba persoane din mediul urban cu educatie superioara si venituri mai mari", se arata intr-un comunicat al companiei de cercetare de piata.

Desi cunosc generic posibilitatea redirectionarii celor 2% din impozitul pe venit, doar ceva mai mult de jumatate dintre aceste persoane au si actionat in aceasta directie in 2009 (56%).

In topul beneficiarilor se afla biserica sau fundatiile bisericesti - 29% din cei care au redirectionat.

La o distanta apreciabila se situeaza SMURD (10%), Salvati copiii (9%), Copii in dificultate (6%) si Crucea Rosie (aproximativ 6%).

De asemenea, aproximativ 8% dintre persoane au redirectionat 2% din impozitul pe venit catre diverse scoli sau fundatii care sprijina educatia sau cultura.

De departe, criteriul care a stat la baza alegerii unei organizatii catre care sa orienteze 2% din impozitul pe venit in 2009 este recomandarea, fie din partea familiei, prietenilor sau cunostintelor, fie din partea companiei la care lucreaza, in conditiile in care aproape doua treimi dintre cei chestionati au optat pentru una dintre cele doua variante.

Aproximativ 15% dintre persoane s-au documentat si au decis singure organizatia dupa anumite criterii, in timp ce pentru alte 6% dintre persoane organizatia a fost impusa de catre compania la care lucreaza.

Principalele motive mentionate de catre cei care nu au redirectionat 2% din impozit in 2009 sunt fie lipsa de interes (28%), fie lipsa unui venit in 2009 (26%).

Alte persoane invoca necunoasterea procedurii de redirectionare (15%), lipsa de incredere in ONG-uri (8%) sau faptul ca nimeni nu le-a solicitat acest lucru (7%).

Intentia de redirectionare a 2% din impozitul pe venit in 2010 este la nivel declarativ sensibil mai mare fata de anul trecut, peste trei sferturi dintre persoanele care cunosc aceasta posibilitate spunand ca vor si actiona in consecinta.

Ca posibili beneficiari, ierarhia este asemanatoare cu 2009, pe primul loc aflandu-se biserica sau fundatiile bisericesti (23% dintre cei care intentioneaza sa redirectioneze), urmata de organizatiile Salvati Copiii (14%), SMURD (13%), Copii in dificultate (10%) si Crucea Rosie (aproape 9%).

Pe de alta parte, gradul de notorietate al unor campanii de promovare este destul de mic, doar aproximativ un sfert dintre persoanele care cunosc aceasta posibilitate putand mentiona campaniile, ceea ce arata ca decizia de redirectionare a unei parti din impozitul pe venit este mai puternic influentata de alti factori decat de campaniile de promovare realizate de organizatii si ONG-uri.

"Problemele copiilor abandonati sau aflati in dificultate sensibilizeaza cel mai mult opinia publica, aceasta fiind de departe principala cauza pentru care persoanele intervievate doresc sa fie folositi banii redirectionati din impozit (42%).

Alte cauze mentionate intr-o proportie mult mai mica sunt batranii abandonati sau afectati de saracie (10%), biserica (6%), persoane cu dizabilitati sau protectia mediului (cate 6% fiecare).

Pe de alta parte, combaterea violentei in familie sau ajutorarea persoanelor infectate cu HIV/ SIDA sunt considerate prioritare de mai putin de 2% dintre persoanele intervievate", se mai spune in comunicat.

Studiul GfK Omnibus a fost realizat in luna martie 2010, pe un esantion de 426 de persoane din mediul urban si rural care castiga venituri din salarii sau alte surse. Rezultatele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 18 ani si peste. GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a grupului german GfK.

Foto : informationfactor.com

  •   2010-05-03
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Cum sa-l inveti pe copilul tau valoarea banilor

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Pune o intrebare