Financiar

#internet #date personale #lege

Un control mai bun asupra datelor personale pentru utilizatorii de Internet

Comisia Europeana, care se pregateste sa revizuiasca legislatia UE referitoare la protectia datelor, intentioneaza sa ofere utilizatorilor "un control efectiv" asupra informatiilor personale pe care acestia le posteaza pe Internet, informeaza Mediafax.

" Internautii trebuie sa detina un control efectiv asupra informatiilor pe care le posteaza si sa poata sa le corecteze, retraga sau stearga, dupa bunul lor plac", a declarat, miercuri, Viviane Reding, comisarul european pentru Justitie, Drepturi fundamentale si Cetatenie, intr-un discurs pe care l-a sustinut la Bruxelles.

"Un control sporit semnifica faptul ca veti putea schimba locul in care va postati informatiile, iar acestea vor fi retrase de pe domeniul initial . Daca «pretioasele» mele fotografii sunt stocate undeva pe internet, ce se va intampla cu ele, daca eu doresc sa schimb site-ul care le gazduieste?", s-a intrebat Viviane Reding.

Oficialul european considera, totodata, ca este necesar "sa analizam cu mai mare atentie" ideea unui "drept la uitare" pe internet, deoarece in epoca actuala, dominata de cautarile pe Google, a devenit extrem de usor sa gasesti multe informatii personale postate online, in mod voluntar sau involuntar .

"Toata lumea are nevoie de un spatiu privat. Pentru a putea gandi liber, pentru a creste, pentru a putea comite erori, pentru a putea spune lucruri stupide, pentru a experimenta, pentru a putea fi creativ sau pentru oricare alt interes", a subliniat Viviane Reding.

Legislatia europeana referitoare la protectia datelor personale dateaza din 1995, iar UE intentioneaza sa faca o serie de propuneri, in al doilea semestru al anului, pentru a o revizui si pentru a o adapta la cerintele actuale ale internetului, care s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani.

Viviane Reding a reamintit, totodata, ca o anumita practica, aflata in plin avant, care se foloseste de continutul e-mail-urilor si de cautarile efectuate de internauti pentru a le trimite apoi mesaje publicitare adaptate si mai bine "tintite", este autorizata doar "daca destinatarii sunt total constienti de aceste clauze si nu li se opun".
 

  •   2010-06-23
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Vehiculele electrice vor reduce poluarea cu peste 20%

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Cum se transporta un computer

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare