Financiar

Tiriac isi negociaza locul din Mercedes

Grup
ul germano-american intentioneaza sa se implice direct pe piata auto din Romania si discuta cu Auto despre o noua organizare. Gigantul DaimlerChrysler se afla in negocieri cu Tiriac Auto privind preluarea distributiei in Romania a marcilor Mercedes, Smart, Chrysler, Dodge si Jeep, sustine Mediafax. „Negocierile sint in plina desfasurare. Inca nu s-a semnat nimic, pentru ca negocierile nu au ajuns inca nici la jumatate. In orice , ei nu au cum sa preia distributia fara un acord cu Tiriac Auto“, a declarat Dragos Draghici, directorul de investitii al holdingului roman. Contactati telefonic, atit reprezentantii Tiriac Auto, cit si ofiterul de presa din cadrul DaimlerChrysler AG au refuzat sa comenteze asupra subiectului. Oficialii Tiriac Auto au precizat ca vor da publicitatii luni un comunicat de presa privind discutiile cu grupul germano-american. Potrivit lui Draghici, dupa momentul 1 ianuarie 2007, data preconizata pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, grupul international doreste sa fie prezent direct pe piata auto de la noi. Reprezentantul a declarat pentru MEDIAFAX ca negocierile se pot incheia cu orice rezultat, inclusiv cu preluarea Autorom de catre DaimlerChrysler Automotive Romania. DaimlerChrysler AG a infiintat, in luna august, firma DaimlerChrysler Automotive Romania, cu domeniul principal de activitate comertul cu autovehicule. Tiriac la jumatate In prezent, cele cinci marci sint comercializate pe piata romaneasca de Autorom, care face parte din Tiriac Auto. In afara de Autorom, holdingul controleaza inca cinci importatori auto: Hyundai Auto Romania , Romcar, Mazrom Motors, M Car Trading si Premium Auto, care vind modelele marcilor Hyundai, Ford, Mazda, Mitsubishi si Jaguar. Vinzari cu 65% mai mari la sase luni In primul semestru al acestui an, Tiriac Auto a consemnat o crestere cu 65% a vinzarilor, comparativ cu intervalul similar al trecut, atingind 12.207 unitati. La sfirsitul primelor sase luni, Mercedes a fost comercializat in 812 unitati, Smart si-a gasit 27 de cumparatori, in timp ce Dodge a atras numai sapte clienti. Pentru Chrysler au optat 79 de clienti si 132 pentru modelele marcii Jeep. Vinzarile grupului Tiriac Auto au crescut cu 50% pe ansamblul anului 2005, ajungind la 17.683 de unitati, datorita trendului rapid consemnat de intreaga piata auto si dezvoltarii retelei teritoriale. Marea schisma cu SIAB-ul Neintelegerile dintre grupul Tiriac si organizatorii Salonului de Automobile Bucuresti ( ) au inceput inca din 2003, cind holdingul Tiriac Auto a refuzat sa-si mai prezinte marcile la SAB , invocind lipsa unui spatiu necesar pentru prezentarea marcilor sale. In 2005, cu o luna inainte de inceperea Salonului International de Automobile Bucuresti (SIAB), Tiriac si-a deschis propriul salon, denumit Parcul Tiriac Auto. Manifestarea a avut loc in mai multe orase ale tarii, cel mai important eveniment fiind desfasurat in Bucuresti, unde grupul Tiriac a investit peste jumatate de milion de euro.
  •   2006-09-02
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Cum iti gasesti un job pe timp de criza?

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina Andreea Dumitras: Nepotismul in Resurse Umane

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare