Financiar

#afaceri #date #criza #plan de urgenta #risc #amenintare

Sfaturi pentru a depasi dezastrele din afaceri

Nici o afacere nu este lipsita de riscuri. Dar exista metode prin care le puteti diminua considerabil, la fel ca si efectele negative ale unor crize neasteptate, si prin care sa va pastrati clientii. Ceva se va intampla cu siguranta intr-o buna zi: un angajat se va rani intr-un accident de lucru, o cadere de curent va va distruge datele din servere, o inundatie va va darama spatiile de depozitare.

Urgentele neasteptate pot sa opreasca activitatea firmei, sau chiar sa o falimenteze. Iata un plan in patru pasi simpli pentru a face fata inevitabilului:

Primul pas: Faceti o lista a lucrurilor rele care se pot intampla. Incepeti cu o evaluare a riscului. Aceasta evaluare va identifica lucrurile care pot sa mearga prost, efectul pe care acestea il pot avea asupra afacerii dumneavoastra si care sunt masurile prioritare pe care le puteti lua pentru a minimiza expunerea companiei. In timpul acestei evaluari trebuie sa:

a) Descoperiti care sunt amenintarile si riscurile pe care le poate intalni afacerea voastra. Amenintari sunt toate acele lucruri care se pot intampla oamenilor, proceselor infrastructurii sau reputatiei, inclusiv dezastre naturale (inundatii, furtuni etc), amenintari tehnologice (probleme cu aparatele, computerele) sau amenintari umane (erori, furturi).

b) Odata identificate amenintarile, incearcati sa stabiliti gradul de vulnerabilitate. Cat este de eficient si de incredere sistemul tau de backup in cazul unei caderi de curent? Angajatii vostri stiu ce trebuie sa faca in cazul unui cutremur sau al unui incendiu? Gasiti domeniile in care sunteti cel mai vilnerabili si masurile necesare pentru a proteja acele parti ale afacerii voastre.

c) Incepeti prioritizarea. Pozitionati amenintarile gasite in ordinea pericolului si a frecventei cu care acestea ar putea avea loc. Nu uitati sa includeti in lista si gradul in care va fi afectata afacerea voastra. De exemplu, inventarul arata ca au disparut 2.000 de euro anul trecut, problemele cu computerele va costa 100 de euro pe ora, etc. Cand introduceti aceste numere in lista de mai devreme, veti descoperi cat de mult va poate afecta fiecare lucru. Cu cat este mai mare riscul, cu atat mai mult merita timpul si resursele consumate pentru a va proteja.

Pasul al doilea consta in elaborarea unui plan de urgenta , un manual care va va spune cum sa faceti fata diverselor situatii neplacute pe care le-ati identificat mai devreme. Unele componente ale acestui plan sunt deja prescrise de catre lege, de reguli sau pur si simplu de spiritul unui bun afacerist . Exista multe metode de a crea un asemenea plan. Totusi, cele mai multe planuri de genul acesta au cateva elemente in comun:

- Politici scrise clar, care stabilesc o piramida de comanda, in care apar numele si titulaturile persoanelor responsabile cu luarea deciziilor, monitorizarea actiunilor de raspuns si reintoarcerea la operatiunile normale.

- Numele persoanelor care sunt responsabile cu evaluarea gradului de risc al proprietatilor si al vietii umane si datele de contact ale celor care trebuie notificati in caz de urgenta.

 ( citeste continuarea in NewsChannel.ro )

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea