Financiar

#drumuri #strazi #proiecte #minister #radu berceanu

Romania, o tara europeana cu drumuri expirate si nemodernizate

Drumurile publice din Romania totalizau, la finele anului trecut, 81.693 kilometri, din care aproape 60.000 de kilometri sunt vechi si plini de gropi, anunta Institutul National de Statistica (INS). Astfel, doar un sfert din drumurile publice au trecut printr-un proces de modernizare, cea mai mare parte cu imbracaminti asfaltice de tip greu si mijlociu. Investitiile realizate nu garanteaza insa soferilor o calatorie fara griji.

Din totalul drumurilor publice, 16.599 km (20,3%) erau drumuri nationale, 35.251 km (43,2%) drumuri judetene si 29.843 km (36,5%) drumuri comunale. Romania dispune, in prezent, de numai 281 kilometri de autostrada si de aproape 100 de ori mai multi kilometri de drum pietruit, respectiv 24.654 km, in acest aflandu-se jumatate din totalul drumurilor comunale.

Cele mai multe drumuri din tara sunt de doua benzi si doar 1.280 km dispun de patru benzi de circulatie.

Din punctul de vedere al tipului de acoperamant, in structura retelei de drumuri publice s-au inregistrat 22.865 km (28%) drumuri modernizate (in proportie de 85% drumuri modernizate cu imbracaminti asfaltice de tip greu si mijlociu) si 22.561 km (27,6%) drumuri cu imbracaminti usoare rutiere.

Siguranta soferilor, sub semnul intrebarii pe drumurile nationale

Jumatate dintre aceste suprafetele refacute cu imbracaminti asfaltice de tip greu si mijlociu sunt insa deficitare si au durata de serviciu depasita, in aceiasi situatie aflandu-se si 22.561 km de drumuri cu imbracaminti usoare. “In ceea ce priveste starea tehnica a drumurilor publice, 47,7% din drumurile modernizate cu imbracaminti grele si 60,7% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere aveau durata de serviciu depasita”, se arata in comunicatul INS.
Majoritatea cailor ferate sunt neelectrificate

Nici circulatia pe caile ferate nu e o solutie pentru romani, in conditiile in care numai 4.000 din cei aproape 11.000 de kilometri de cale ferata beneficiaza de electricitate. Potrivit INS, la finele anului trecut, erau in exploatare 10.785 km, din care 10.646 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 5 km linii cu ecartament ingust si 134 km (1,2%) linii cu ecartament larg. Nici la tunele si poduri nu stam mai bine. Conform ultimelor date disponibile, majoritatea acestora au durata de viata depasita.

Proiecte doar pe hartie

Starea deplorabila a drumurilor l-a facut pe ministrul Transporturilor Radu Berceanu sa acuze compania de drumuri si autostrazi CNADNR ca a cheltuit "foarte multi bani" in realizarea unor proiecte pe hartie si nu pentru realizari in teren, el dand exemplul Autostrazii Bucuresti - Ploiesti, ale carei lucrari s-au oprit un an pentru realizarea unor studii.

 ( citeste continuarea in NewsChannel.ro )

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea