Financiar

#piata #alimente #retail

Retailerii si-au marit cota de piata pana la 43%, in primul semestru

Operatorii din retail au au atins in primul semestru al anului o cota de piata de 43% din consumul total de produse de larga folosinta , in crestere cu 3% fata de perioada similara a anului 2008, arata un studiu GFK.

Cei mai dinamici operatori din retail au fost hipermarketurile si discounterii, cu o frecventa de cumparare in crestere cu 30% mai mare pentru discounteri si 10% pentru hipermarketuri , pe fondul expansiunii agresive.

Potrivit studiului, importanta comertului modern este mai mare pentru Bucuresti (73%), hipermaketurile fiind cel mai important canal pentru cumparaturi, cu o cota de piata de 45% in valoare.

Daca la nivelul tarii formatele comertului traditional ( chioscuri , magazine generale, buticuri) se mentin la acelasi nivel, in Bucuresti scaderea numarului de clienti este mai accentuata, unde cota de piata a buticurilor s-a redus la jumatate fata de 2005, la 13%.

In detrimentul magazinelor mici, hipermarketurile, supermarketurile, discounterii si magazinele tip cash and carry au castigat in primele sase luni o cota de piata de 43 la suta din consumul total de bunuri de larga folosinta, in crestere cu trei procenta, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

 ( citeste continuarea in NewsChannel.ro )

 

  •   2009-09-21
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Sfaturi financiare pentru toti membrii familiei, de la mic la mare

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului