Operatorii din retail au au atins in primul semestru al anului o cota de piata de 43% din consumul total de produse de larga folosinta , in crestere cu 3% fata de perioada similara a anului 2008, arata un studiu GFK.
Cei mai dinamici operatori din retail au fost hipermarketurile si discounterii, cu o frecventa de cumparare in crestere cu 30% mai mare pentru discounteri si 10% pentru hipermarketuri , pe fondul expansiunii agresive.
Potrivit studiului, importanta comertului modern este mai mare pentru Bucuresti (73%), hipermaketurile fiind cel mai important canal pentru cumparaturi, cu o cota de piata de 45% in valoare.
Daca la nivelul tarii formatele comertului traditional ( chioscuri , magazine generale, buticuri) se mentin la acelasi nivel, in Bucuresti scaderea numarului de clienti este mai accentuata, unde cota de piata a buticurilor s-a redus la jumatate fata de 2005, la 13%.
In detrimentul magazinelor mici, hipermarketurile, supermarketurile, discounterii si magazinele tip cash and carry au castigat in primele sase luni o cota de piata de 43 la suta din consumul total de bunuri de larga folosinta, in crestere cu trei procenta, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
( citeste continuarea in NewsChannel.ro )