Financiar

#piata #bunuri #consum #avans #apreciere #trimestru

Piata bunurilor de larg consum a crescut cu 18%, in primul trimestru din 2009

Piata bunurilor de larg consum a avut in primul trimestru un avans de 18% fata de perioada similara a anului trecut, ca urmare a cresterii preturilor cu 10% si a consumului cu 7%, potrivit unui studiu GfK citat de NewsIn. Consumatorii cei mai sensibili la cresterea preturilor sunt cei din Moldova, in vreme ce in Bucuresti piata de se mentine pe un trend ascendent. De asemenea, unii consumatori au fost atrasi de ofertele speciale, astfel ca supermarketurile de cartier, dar si magazinele traditionale au fost cele mai afectate de criza.

"Chiar daca au platit cu 8% mai mult pentru produsele alimentare esentiale, consumatorii nu si-au diminuat consumul unor categorii precum produsele lactate, pastele fainoase sau cafeaua. Daca ne referim la produsele non-alimentare de baza ( detergenti , pasta de dinti , sampon etc) acestea au fost cumparate mai rar, dar cantitatea achizitionata la un act de cumparare a fost mai mare cu 6,5%", potrivit studiului GfK.

In Bucuresti, piata de bunuri de larg consum se situeaza in continuare pe un trend ascendent, consumatorii cei mai sensibili la cresterea preturilor fiind cei localizati in Moldova.

Printre familiile cele mai afectate de cresterea preturilor pentru toate categoriile de produse se numara cele cu un venit mic sau mediu si varsta capului familiei cuprinsa intre 40 - 49 ani. Totodata exista si familii care, chiar si in actualul context economic, consuma mai mult. Ele sunt caracterizate prin venituri mari , iar capul familiei are studii universitare.

 ( citeste continuarea in NewsChannel.ro )

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea