Financiar

#supermarket #hipermarket #comert #retailer #insolventa #faliment #discounturi #magazin #electronice #alimente

Magazinele de discounturi au cele mai mari sanse de reusita in 2010

Anul care vine va fi pentru comertul romanesc cel putin la fel de greu ca 2009, estimeaza reprezentantii sectorului. Acestia sunt de parere ca in viitorul apropiat cele mai de succes magazine vor fi cele de tip "hard discount", care ofera clientilor produse mai putine, insa mai ieftine decat in magazinele mari.

"Probabil anul 2010 va fi cel putin la fel de greu, daca nu mai greu decat anul 2009. Nu stiu daca am iesit din criza, eu sunt sceptic si cred ca ne asteapta un an foarte greu", a declarat Alexandru Vlad, director executiv Selgros Romania, in cadrul evenimentului Romania Retail Forum 2009, organizat de Mediafax.

Vlad a spus ca modelul de magazin care se va descurca bine in aceasta perioada de criza este cel al retelelor "hard discount", care includ magazine mici, cu un produse putine, insa ieftine si de o calitate acceptabila.

Modelul "hard discount" se bucura de un mare succes in state ca Germania, Franta si tarile nordice, insa in Romania a intrat timid, abia in ultimii ani. Cu toate acestea, a adaugat directorul executiv Selgros, este singurul tip de magazin in care se anunta investitii masive in urmatoarea perioada.

Magazinele online, un alt posibil model de succes

La randul sau, Adrian Manolache, secretar general al Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), a spus ca si magazinele online ar putea prospera in urmatoarea perioada, pentru ca au costuri de operare si cheltuieli cu forta de munca mai mici decat retelele clasice de magazine. Manolache a adaugat ca retelele mari de electronice si electrocasnice deja au sesizat aceasta tendinta si isi vand produsele atat online, cat si "offline", in magazine traditionale.

"Sa nu uitam ca retelele de produse electronice si electrocasnice au si o versiune de magazin online , tocmai pentru a putea compensa posibilele scaderi ale vanzarilor in magazinele lor, iar aceasta pondere din cifra de afaceri obtinuta prin intermediul magazinelor online a inceput sa fie din ce in ce mai mare", a spus Adrian Manolache.

Anul acesta a fost unul greu pentru retailul romanesc, marcat atat de o scadere a consumului, cat si de intrarea in insolventa a doua lanturi autohtone de supermarketuri, Spar si Pic.

Urmareste ce au de spus reprezentantii retailerilor romani despre evolutia comertului in 2010

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea