Financiar

Lupta apriga la varful pietei asigurarilor

Daca in 2007 Allianz-Tiriac, cea mai mare companie din piata, si , numarul doi, erau despartite de o cota de piata de 5%, la sfarsitul primului semestru al acestui an diferenta s-a redus la 1,9%.
 
Competitia dintre primii doi jucatori din piata asigurarilor , Allianz-Tiriac si Omniasig , a devenit mult mai stransa in primul semestru, in conditiile in care diferenta de cota de piata dintre cele doua companii s-a injumatatit fata de anul trecut.

Daca in 2007 Allianz-Tiriac si Omniasig erau despartite de o cota de piata de 5%, la sfarsitul lunii iunie a acestui an diferenta s-a redus la 1,9%. Dintr-o piata de 2,15 miliarde de euro anul trecut, Allianz-Tiriac detinea 17,3%, cu afaceri de 371 de milioane de euro, in timp ce cota Omniasig era de 12,3%, aferenta unui volum de afaceri de 265 de milioane de euro.

In prima jumatate a acestui an, datele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor arata ca liderul pietei si-a redus usor cota, pana la 15,8%, iar al doilea jucator a inregistrat o crestere pana la 13,9%. Allianz-Tiriac atat asigurari generale, cat si de viata, in timp ce businessul Omniasig se bazeaza numai pe asigurari generale, in special auto.

Omniasig se apropie astfel rapid de liderul pietei, in conditiile in care in 2006, de exemplu, afacerile sale nu ajungeau nici la jumatate din valoarea celor inregistrate de lider. Anul trecut, insa, primele brute subscrise de al doilea jucator au reprezentat 71% din afacerile Allianz-Tiriac, iar in prima jumatate a acestui an ponderea a trecut de 87%.

"In tarile dezvoltate companiile si-au creat niste cote de piata si se depasesc greu unele pe celelalte, dar la noi este inca posibil. Pana la urma, totul depinde de strategia pe asigurari auto , pentru ca de aici vin majoritatea afacerilor.

Nu este exclus insa sa se schimbe trendul dintre cei doi jucatori, in functie de politicile aplicate de acestia pe zona auto. Diferenta dintre cotele de piata este foarte volatila", considera Bogdan Andriescu, directorul general al brokerului de asigurari EOS Risq.

Politele auto Casco si RCA, care reprezinta motorul pietei asigurarilor, au o pondere de 78% in afacerile Omniasig din primul semestru, explicand astfel cresterea afacerilor.

"Pe piata romaneasca a asigurarilor, aproape toti cei care cresc fac acest lucru pe baza asigurarilor auto. Nu este firesc ca intr-o piata sa existe un singur lider, la o mare de restul jucatorilor. In multe tari sunt mai multe companii care au pozitii foarte apropiate pe piata, este ceva normal", spune Cristian Fugaciu, directorul general al brokerului de asigurari Marsh.

continuarea in Ziarul Financiar

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea