Financiar

#interviu Acasa.ro #promovare Facebook #business Facebook #Serban Blebea

Interviu Acasa.ro Serban Blebea: “Cum am construit un business care functioneaza automat, cu ajutorul Facebook”

Serban Blebea, antrenor personal si specialist in transformari corporale, este un exemplu ca pasiunea poate fi transformata in afacere. Primul business, “Let’s Jump”, a fost un program de combatere a obezitatii si sedentarismului in randul copiilor. A urmat apoi proiectul “SlabestecuSerban” (de care au beneficiat 700 de persoane). La ambele proiecte, bugetul initial a fost de 0 lei, toate cheltuielile fiind acoperite de primii clienti. De curand a decis sa le impartaseasca antreprenorilor aflati la inceput de drum experienta acumulata ca freelancer si a pus la punct programul online de business Generatorul De Clienti. Iata sfaturile lui Serban Blebea pentru cititorii Acasa.ro.

Cu o reclama bine gandita pe Facebook, obtii chiar 500 de click-uri pe zi si platesti doar 0,11 – 0,5 RON pe click

(Rep.:) Care sunt cele 3 sfaturi pe care le-ai da unui antreprenor aflat la inceput de drum?

1. Incepe de la client, nu de la produs!

Una dintre cele mai mari greseli este sa pleci de la produs si nu de la client. Vei ajunge sa pierzi foarte mult timp si bani, daca incepi cu un produs, iar apoi te gandesti “Oare cui as putea sa il vand”. Este de departe cea mai mare greseala.

In schimb, incepe prin a te gandi, ce valoare aduci clientilor tai. Pe cine as putea sa ajut mai bine? Ce categorie de oameni are nevoie de ajutor? De ce ajutor au nevoie?

Daca ai toate aceste informatii bine structurate, atunci ai un punct de plecare solid pentru afacerea ta si nu vei investi timp si resurse in zadar.

2. Sistematizeaza totul!

Sa fii antreprenor poate fi mai stresant decat sa fi angajat, mai ales la inceput de drum. Trebuie sa gasesti clienti si sa intretii relatia cu ei, sa ai grija de angajati sau colaboratori si sa gestionezi o gramada de activitati administrative.

Totusi traim intr-o perioada foarte propice pentru antreprenori. Nu cred ca a fost niciodata atat de usor sa incepi un business si sa il cresti.

Acum avem ajutorul internetului si multe unelte care pot sa automatizeze aproape 70% dintre task-urile de zi cu zi: de la atras clienti din online, la trimis e-mailuri, facut programari si investit in promovare. Totul este automatizat.

Cu cat reusesti sa automatizezi inca de la inceput cat mai multe activitati, cu atat vei avea mai mult timp sa investesti in livrarea de servicii de calitate. Acest lucru se traduce in clienti multumiti si mai multe recomandari. Daca vrei sa afli cum iti poti construi un business de la zero cu ajutorul internetului atunci apasa aici. 

3. "Take masive action!"

 Actioneaza! Nu ai nevoie sa investesti foarte multi bani la inceput. Daca ai o idee buna si o poti transforma intr-un produs sau serviciu, atunci nu ramane decat sa actionezi, iar apoi sa faci modificarile de rigoare pe parcurs.

Cum ai construit un business care functioneaza automat cu ajutorul Facebook?

Nu a fost deloc simplu, insa a meritat efortul. Gandeste-te in felul urmator:

Peste 7 milioane de romani petrec cateva ore pe zi navigand pe Facebook. Asta inseamna 7 milioane de potentiali clienti care asteapta sa fie serviti. Tot ce ramane de facut este sa arati mesajul potrivit persoanelor potrivite. Din fericire, Facebook iti pune la dispozitie unul dintre cele mai sofisticate mecanisme de targetare. Poti sa arati mesajul tau, daca vrei, doar persoanelor care mananca clatite la micul dejun.

Dar Facebook reprezinta doar partea de suprafata a unui sistem automat de generat clineti din online.

In spatele reclamelor pe Facebook se afla o strategie de content marketing si e-mail marketing, un design atractiv, copywriting persuasiv, o buna structurare a ofertei astfel incat sa fie atractiv apentru client si multe altele. Reclamele pe Facebook sunt doar varful icebergului si de obicei singura parte din intreaga secventa de vanzari care este vizibila celor din exterior. Daca vrei sa incepi sa atragi clienti pentru afacerea ta cu ajutorul Facebook, atunci ai nevoie de reclame testate si dovedite ca functioneaza, ca sa nu pierzi bani si timp pe teste inutile. Asa ca poti descarca libraria noastra de 10 reclame care convertesc gratuit.

De unde ar trebui sa incepi daca ai vrea sa incepi un nou business cu ajutorul Facebook?

Nu poti incepe un business cu Facebook. Cu ajutorul Facebook-ului poti atrage destul de usor clienti catre o afacere deja existenta. Daca nu ai toate sistemele puse la punct inainte de a incepe sa te promovezi pe Facebook, atunci nu faci altceva decat sa arunci bani pe fereastra.

Gandeste-te la un business online ca la un magazin de la coltul blocului. Magazinul este website-ul tau, iar pietonii care trec zilnic prin fata vitrinei sunt oamenii de pe Facebook.

Prin reclamele platite sau postari organice, poti sa atragi cat mai multi vizitatori in magazinul tau. Insa daca nu ai marfa in stoc, sau si mai rau, nu ai produse pe care clientii sa isi doreasca sa le cumpere sau magazinul este intr-o stare jalnica, atunci nimeni nu va cumpara nimic. Indiferent cat de multe persoane ai aduce in magazin.

Dar daca ai totul pregatit, atunci uite 5 sfaturi pentru a incepe sa transformi Facebook intr-o masina de generat clienti pentur afacerea ta:

1. Cunoaste-ti clientul ideal – 50% din efortul total pe care ar trebui sa il depui ca sa faci Facebook sa functioneze pentru tine, ar trebui dirijat catre gasirea clientului ideal, sau de ce nu, clientilor ideali. Cu cat iti cunosti mai bine clientul, cu atat vei putea sa il ajuti mai mult, sa ii combati obiectiile si eventual sa il convingi sa lucreze cu tine.

2. Facebook nu este un targ, ci o platforma de social media – Vad in fiecare zi antreprenori si chiar firme mari care trateaza Facebook ca pe un targ. Rareori vanzarile se petrec pe Facebook. Facebook este doar startul relatiei dintre tine si client, relatie care implica 5-7 sau chiar si 10 pasi pana sa se concretizeze cu o vanzare. De exemplu, un studiu recent afirma ca peste 80% dintre vanzari nu se fac la prima interactiune a vizitatorului cu brandul tau, dar eu as spune ca procentul este chiar mai mare. De obicei, o reclama care conduce oamenii catre o pagina de vanzare poate avea in functie de nisa, o rata de conversie de cel mult 5% (in cele mai fericite cazuri). Dar ce se intampla cu oamenii care ajung pe website-ul tau si ies fara sa cumpere (tu platesti oricum pentru ei)? Acestia ajung sa cumpere de la concurenta. De aceea, ai nevoie de o lista de e-mail marketing, campanii de retargeting, o strategie de continut si de vanzari bine puse la punct.

3. Cu cat aduci mai multa valoare, cu atat vei castiga mai mult – Este foarte simplu. Cu cat oferi mai mult gratuit, cu atat vei castiga mai mult. Stiu ca suna putin contra-intuitiv, dar functioneaza.

4. O singura reclama pe Facebook nu este suficienta – Dupa cum ziceam si mai sus, Facebook inseamna conversatie, interactiune, si nu vanzare. De aceea, este nevoie sa construiesti o relatie cu fiecare potential client in parte, inainte de a ii cere acestuia sa imparta cu tine salariul lui. Din acest motiv, o singura reclama nu este suficienta. In schimb, ai nevoie de un sistem care sa transforme oamenii care nu au mai auzit de tine in clienti recursivi. Pentru acest lucru am pus la punct Formula Reclamei Perfecte Pe Facebook. Un program actionabil care iti arata exact sistemul pe care noi l-am folosit pentru a creste website-uri precum slabestecuserban, antrenorulmeupersonal, clubdesign, fengshuiarmonie sau fitexpert de la zero.

5. Daca nu vei investi bani in promovare, vei plati mai mult prin timpul pe care il pierzi. Cel mai probabil in momentul de fata folosesti Facebook pentru a atrage clienti, postand prin grupuri sau pe pagina ta de Facebook zilnic. Nu este rau, dar gandeste-te putin: cate ori pierzi zilnic cu postarile tale. Acum uita-te pe site si analizeaza cate click-uri ajung din social media. Sa zicem ca obtii 20 de click-uri pe zi din Facebook cu 60 de minute investite. Acest lucru inseamna 3 minute pe click. Cu o reclama bine gandita pe Facebook, obtii chiar 500 de click-uri pe zi si platesti doar 0,11 – 0,5 RON pe click. 3 minute din viata ta nu valoreaza mai mult de 0,11 RON?

Pe ce se bazeaza, de fapt, Generatorul de Clienti?

Generatorul de clienti este rezultatul experientei mele si echipei StartMarketing (Alexandru Popa – digital marketer si fondator AntrenorulMeuPersonal, Cristina Aliman Content Marketing Manager) din ultimii 4 ani. Spre deosebire de alte programe online de business, Generatorul De Clienti nu include povesti motivationale sau citate din carti, ci pur si simplu activitatile de zi cu zi, care te ajuta sa iti cresti afacerea prin pasi actionabili. Este ca si cum ai veni la noi in birou si am construi un business impreuna.

Generatorul este impartit in mai multe module printre care: Formula Reclamei Perfecte Pe Facebook, Masinaria de content sau Sablonul pentru pagini de aterizare care convertesc si multe altele care sunt acum inca in stadiul de proiect.

Fiecare dintre aceste module contin fise de lucru cu pasi actionabili, videoclipuri explicative in care te conduc pas cu pas, clcik cu click catre construirea unui business de succes.

Pe langa planurile de actiune, o componenta importanta a Generatorului de clienti este grupul privat de Facebook pentru implementare. In cadrul grupului, fiecare membru primeste feedback de la noi si de la ceilalti membrii pentru campaniile de Facebook Ads si diferite aspecte ale sistemului automat de atras clienti. Este ca si cum ai avea proprii tai experti in business si online marketing la un click distanta.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea