Financiar

#incredere #economie #uniunea europeana

Increderea in economia romaneasca, in continuare pe ultimele locuri din UE

Indicele care masoara increderea in economia romaneasca a urcat in februarie cu 0,9 puncte fata de ianuarie, mai repede decat pe ansamblul Uniunii Europene, unde avansul a fost de 0,2 puncte, insa Romania se mentine pe ultimele pozitii din UE dupa acest indicator , a anuntat joi Comisia Europeana.

Astfel, in a doua luna a acestui an, indicele a urcat in Romania la 80,9 puncte, singurele tari in care increderea este mai scazuta fiind Grecia (72,4 puncte) si Cipru (80,8 puncte). Pe ansamblul UE, indicele increderii in economie a ajuns in februarie la 97,4 puncte.

In schimb, la nivelul zonei euro, indicele increderii a scazut dupa zece luni de crestere, cu 0,1 puncte, la 95,9.

Indicele a scazut in sapte state membre ale UE, printre care si Franta, Italia, Portugalia.

In Romania indicele increderii in industrie a stagnat, cel in servicii a crescut cu 5 puncte, cel in consum a scazut cu un punct, in comertul cu amanuntul s-a imbunatatit cu sase puncte, iar increderea in constructii a scazut cu un punct.

La nivelul UE, indicele de ( - ESI) a stagnat, cel in servicii a crescut cu 2 puncte, la fel ca si in constructii, in timp ce increderea in comertul cu amanuntul s-a redus cu doua puncte , iar cea in consum a scazut cu un punct.

La nivelul UE, gradul de incredere in economie este cel mai ridicat in Suedia (108,2 puncte), Danemarca (105,7 puncte) si Finlanda (102,8 puncte), potrivit raportului de conjunctura prezentat de Directoratul general pentru afaceri economice si financiare din cadrul Comisiei Europene (CE).

  •   2010-02-25
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: SteamOS poate fi descarcat incepand de astazi

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase: De ce ai cumpara un smartphone? (partea a II-a)

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii