Financiar

#copywriting #afacere

Importanta copywriting-ului in promovarea unei afaceri pentru anul 2018

 

 

 

Cu toti ati auzit de copywriting, dar oare stie toata lumea de ce este atat de important in promovarea unei afaceri? De ce copywriting-ul ramane important si in anul 2018? Sincer, nu prea cred! Luand parte la o serie de conferinte si de dezbateri pe diverse teme, am observat ca foarte multa lume face confuzie intre copywriting si content writing.

 

Pentru a va dezvalui de ce copywritingul ramane o parte foarte importanta a promovarii si in anul 2018, va vom face o mica recapitulare la ceea ce inseamna copywriting-ul si cum se diferentiaza acesta de content writing. De asemenea, va vom dezvalui si cateva motive care sustin importanta acestuia in promovarea online, dar si cateva trucuri foarte utile si importante ce nu trebuie omise.

 

Copywriting vs. Content Writing

 

Daca luam la rasfoit DEX-ul sau dam un search pe Google, vom gasi definitii simple si concise, din care reiese clar, scopul fiecaruia si elementele care le diferentiaza. Prin urmare, definitiile cele mai bune pentru cele doua ar fi:

 

Copywriting-ul este arta si stiinta de a scrie (cuvinte folosite pe pagini de site, texte publicitare, materiale promotionale etc) cu scopul de a vinde un produs/serviciu si de a convinge potentialii clienti sa actioneze intr-o anumita directie – vanzare, cumparare, inscriere, etc. In multe privinte – sa angajezi un copywriter este ca si cum ai angaja un agent de vanzari, cu diferenta ca scopul lui este de a ajunge la toti clientii tai prin mesajul pe care il transmite.”

 

Content writing-ul are mai multe obiective si anume: stimuleaza clientii sa se identifice cu brand-ul sau compania, sa transmita incredere si confort si sa te ajute sa te imprietenesti cu publicul tau tinta. Pentru a avea un exemplu concis, content writing-ul il poti face pe blogul companiei tale, in momentul in care scrii articole, care sa dezvaluie consumatorilor diverse teme asupra diverselor produse, altele decat cele legate de produsele tale. Tot ceea ce trebuie, este sa le dezvalui lucruri interesante si folositoare. Trebuie sa le captezi atentia si prin alte lucruri, dar acele lucruri sa fie valoroase.”

 

O data dezvaluite cele doua definitii, putem spune ca persoana ce se ocupa sau se va ocupa de copywriting, trebuie sa stie foarte bine cele toate elementele necesare crearii celui mai bun si convigator mesaj, care sa indemne publicul tinta sa actioneze. Daca acesta nu il va gasi, produsul ce se doreste a fi vandut, isi va gasi clientii foarte greu.

 

Atributiile unui Copywriter

 

In primul rand, trebuie sa stiti ca, un copywriter nu este doar pesoana care creaza texte! Atributiile unui copywriter sunt mult mai complexe. Copywriter-ul este cel care va crea si va adapta mesajele pentru fiecare canal de comunicare, va crea slogane, titluri, texte si descrieri, si daca va trebui, el va fi cel care va crea denumiri pentru produsele ce se doresc a fi lansate pe piata.

 

Pentru a putea indeplini toate atributiile enumerate mai sus, un copywriter trebuie:

 

  • sa fie autodidact – va trebui sa se citeasca mult si sa se documenteze cu toate noutatile din domeniul copywriting-ului;

  • sa isi cunoasca foarte bine clientii – va trebui sa afle toate detaliile despre oamenii pentru care lucreaza: cum s-a lucrat inainte, ce fel de mesaje s-au aprobat, cum gandesc, ce texte au avut succes in afacerea lor, etc.

  • sa isi cunoasca foarte bine produsele si serviciile ce vor trebui vandute – va trebui sa afle toate detaliile despre produs sau serviciu, despre publicul caruia doreste sa il prezinte, despre modalitatile de promovare, etc.

  • sa puna intrebari inainte de a scrie – va trebui sa invete sa puna intrebarile esentiale in aflarea celor mai importante detalii cum ar fi: ce material va trebui redactat – pliant, afis, mapa, banner, articol, etc; ce actiune se doreste a fi transmisa spre public – cumparare, sa viziteze site-ul, sa se contacteze, etc; cum va fi distribuit materialul creat; care sa fie tonalitatea textului sau care sa fie stilul predominant al textului;

  • sa isi cunoasca concurenta clientilor sai – va trebui sa afle toate detaliile despre concurenta clientilor si sa cunoasca metodele acestora de promovare;

  • sa se documenteze corect – va trebui sa afle toate detaliile despre domeniul, produsul sau serviciul respectiv.

 

Daca orice copywriter isi va respecta atributiile, atunci va gasi cele mai frumoase texte si mesaje pentru publicul dorit, iar articolele si textele create vor avea efectul si rezultatele dorite.

 

De ce copywriting-ul ramane foarte important si in 2018

 

Daca este sa facem o recapitulare a tendintelor in promovarea online, observam ca, copywriting-ul a fost, este si va ramane una din cele mai importante elemente ale acesteia. O data cu lansarea, dar si schimbarea treptata a algoritmilor Google - Panda, Penguin sau Hummingbird - copywriting-ul a cunoscut o schimbare semnificativa. Din acea perioada, copywriting-ul a inceput sa se dezvolte, iar articolele simpliste ce invadau internetul, au inceput sa dispara, urmarindu-se mai mult calitatea si nu cantitatea.

 

Copywriting-ul ramane in tendinte si in 2018, dar numai daca este de calitate. Si in acest an, scopul final al copywriting-ului este acela de a vinde. Insa, un lucru important ce trebuie avut in vedere este ca, acum cititorii sunt mult mai educati si au asteptari mult mai mari fata de anii trecuti.

 

Copywriting-ul a inceput sa capete amploare odata cu aparitia advertising-ului. Acesta va fi foarte des intalnit in cataloagele de prezentare, pe siteuri, in brosuri si chiar pe social media. De asemenea, in ultimii ani majoritatea firmele au inceput sa apeleze la diverse metode de promovare, pentru a-si lansa produsele sau serviciile, pentru a-si atrage clientii, si mai ales, pentru a vinde. O daca cu cresterea numarului firmelor ce cauta aceste servicii, specialistii in copywriting au inceput sa fie extrem de cautati. Si de ce acest lucru? Ei bine, un copywriter este cel care creaza dintr-o simpla idee, banala uneori, cele mai frumoase si inedite descrieri sau povesti. Prin intermediul cuvintelor frumoase, el poate vinde consumatorilor produsele la care acestia au visat.

 

Toate tehnicile de copywriting sunt foarte bine gandite si sunt create in special pentru a te ajuta sa te clasezi pe cele mai bune pozitii in Google. Pe langa o buna pozitionare, acestea te vor ajuta sa iti lansezi afacerea in mediul online, la un nivel mult mai modern.

 

Daca te intrebi, daca ti se merita sa angajezi sau nu, un copywriter? Ei bine, raspunsul este simplu: pentru a castiga increderea clientilor, pentru a-i face sa actioneze – sa cumpere, sa citeasca, sa se informeze, pentru ca mesajul tau sa fie transmis cu exactitate publicului tinta, si bineinteles pentru a vinde produsul sau serviciul dorit.

 

  •   2018-05-15
  •  

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Sfaturi pentru tinerii care isi incep activitatea profesionala

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Schimba paradigma in cautarea unui job

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.