Imigrantii din a doua generatie, sau ''noii italieni'' cum le place sa se autodefineasca, nu suporta etichetele: clandestin, strain, extracomunitar, imigrant .
Sunt o armata de 767.000 de persoane cu varsta intre 0 si 18 ani, care creste in ritm de 20% la fiecare 12 luni, noteaza ziarul La Stampa.
Singurii care se ocupa de acesti oameni sunt administratorii locali, profesorii si cate o asociatie din sectorul tertiar, dar mai ales expertii in marketing si intreprinderile, interesati de o piata care valoreaza astazi 30 de miliarde de euro, destinata sa se dezvolte in mod exponential .
Cei care au in mana cheile integrarii lor sunt acei ''guru'' ai mesajelor publicitare cu tinta. Datorita cercetarilor lor au rezultat date interesante: sa inventezi jeans ''musulmani'' sau bauturi latino-americane, nu serveste la nimic, dimpotriva, adesea este contraproductiv.
Privind din alt punct de vedere asimilarea exista, dar trece prin singura mare cultura contemporana, piata.
Cateva date: 70% dintre tinerii imigranti declara ca consuma in fiecare zi produse alimentare italiene, in timp ce numai 43% spun ca consuma zilnic alimente legate de traditiile tarii de origine...