Financiar

Hipermarketurile si producatorii au cazut la pace!

Preturile produselor agroalimentare ar putea sa scada in urmatoarele luni, ca urmare a semnarii Codului de Bune Practici de catre retalieri si producatori.

Dupa luni de negocieri dure, producatorii si retailerii au semnat Codul de Bune Practici pentru comertul cu produse agroalimentare. Acesta va intra in vigoare dupa ce Consiliul Concurentei va analiza in termen de 30 de zile o posibila incalcare a legislatiei din domeniu.

Astfel, producatorii vor scapa de obligativitatea de a plati taxele de marketing sau de deschidere a unor unitati noi ale comerciantilor, iar in cazul delistarii, vor fi anuntati in prealabil. De asemenea, furnizorii nu vor mai fi obligati sa pastreze acelasi pret de vanzare si pentru micile magazine de cartier.

Ministrul agriculturii , Dacian Ciolos, prezent la semnarea documentului, a spus ca „este un pas important pentru a civiliza si a face mai transparent comertul, inclusiv in aceste mari retele de distributie". De asemenea, „pe termen mediu si lung, aplicarea acestor reguli va avea un efect benefic, sper eu, si asupra preturilor", a adaugat Ciolos.

Si presedintele patronatului Romalimenta, Sorin Minea, considera ca masurile incluse in Codul de Bune Practici vor determina scaderea preturilor, argumentand ca in tarile unde astfel de masuri au fost impuse prin lege, precum in Spania, preturile au scazut in urmatoarele patru luni.

Codul inclus in contracte

De cealalta parte, directorul executiv al Selgros, Alexandru Vlad, a precizat ca foarte importante au fost dialogul dintre parti, precum si faptul ca furnizorii si retailerii s-au cunoscut intr-un alt mod si ca au putut rezolva problemele mult mai rapid si mai eficient decat pana la acea data.

Codul de Bune Practici nu prevede insa si sanctiuni, dar ministrul agriculturii sustine ca s-a ajuns la un acord de a include documentul in preambulul contractelor dintre furnizori si retaileri, fiind considerat astfel drept garantie.

„Sta in joc credibilitatea dansilor, pentru ca nu i-a obligat nimeni sa semneze", a mai spus Ciolos.

Documentul a fost semnat de reprezentantii Metro Cash&Carry, Real Hypermarket, Cora, Selgros Cash&Carry, Carrefour, Auchan si Kaufland, din partea retailerilor, si reprezentantii Romalimenta, Asociatia Romana a Carnii, Asociatia Patronala din Industria Laptelui, Patronatul National al Viei si Vinului, Rompan, Patronatul Roman al Carnii de Porc si Uniunea Nationala a Crescatorilor de Pasari, din partea patronatelor din industria alimentara .

  •   2008-07-03
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Cum sa-l inveti pe copilul tau valoarea banilor

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare