Financiar

#design #inovatie #afacere

Cum va poate ajuta un design inovator afacerea

Multi dintre noi s-au gandit cel putin odata sa inceapa o afacere si sa porneasca pe cont propriu. Insa un business nu este chiar atat de simplu de demarat, pentru ca exista o multime de variabile de care trebuie sa tinem seama. Trebuie sa ne gandim la obiectul de activitate, organizare, resurse umane, cash flow si asa mai departe. Insa chiar daca avem grija de toate acestea, nimeni nu ne va cumpara produsul daca neglijam un aspect lasat de multi la urma: designul.
Designul de produs
Designul nu este doar arta si nu este nici doar ceva pur functional, spun specialistii, deoarece produsele pe care le cumparam ne reprezinta, sunt o parte din personalitatea noastra, iar designul industrial trebuie sa ia in seama toate elementele produsului.
Potrivit lui Alex Seremet, Corporate Communications Manager BMW Romania , pentru a avea produse bine proiectate, trebuie sa tineti seama de toate componentele lor, atat de cele functionale, cat si de cele legate de aspect. Departamentele de dezvoltare a produsului si de design trebuie sa colaboreze strans, pentru ca produsul final sa imbine foarte bine tehnologia si arta.
Cu toate accestea, nu trebuie sa ajungem la concluzia ca un design de produs nu trebuie sa fie inovator. Inovatia, spune Alex Seremet, inseamna transformarea regulilor de imbinare a tehnologiei cu designul si aducerea unor elemente noi.
Exemplul pe care reprezentantul BMW il da este cel al folosirii luminii in interiorul automobilelor. Daca pana nu demult elementele luminoase erau utilizate in scopuri pur practice (cum ar fi iluminarea unor butoane sau display-uri, pentru a fi gasite mai usor), acum lumina este folosita si in scop estetic, pentru a amplifica experienta conducatorilor auto.
Designul in identitatea de brand
In identitatea unui brand, si in special in realizarea unui logo, cheia este simplitatea, spune Daniela Nedelschi, Deputy Creative Director & Head of Art Direction la Saatchi and Saatchi, pentru ca un logo sau un design de brand incarcate pot crea o experienta neplacuta publicului. Multi antreprenori , a spus Daniela Nedelschi, intr-o conferinta despre inovatie din cadrul Zilelor Biz, incearca sa-si incarce logourile cu simboluri si o multime de elemente grafice , nestiind ca publicul nu e interesat de aceste aspecte si ca prima vizualizare este o experienta estetica pura. Ea adauga ca un design bun nu mai este suficient si ca publicul doreste experiente vizuale atunci cand vine vorba de branduri.
Daniela Nedelschi da exemplul companiei Apple, care a creat chiar o cultura bazata pe design si a pus simplitatea pe primul loc.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea