Financiar

#licitatie publica #achizitie #contract #caiet de sarcini #documentatie

Cum se desfasoara licitatia de achizitii publice

Procesul de achizitie publica reprezinta succesiunea de etape, dupa parcurgerea carora se obtine produsul sau dreptul de utilizare a acestuia, serviciul sau lucrarea, ca urmare a atribuirii unui contract de achizitie publica , potrivit expertilor de la licitatiapublica.ro. In cele ce urmeaza va vom prezenta "filmul" desfasurarii unei licitatii de achizitii publice, tipurile de achizitii publice, de anunturi, situatiile in care se depun contestatii si in care se anuleaza licitatiile.

1. Informarea asupra licitatiei publice


Agentii economici care doresc sa participe la licitatiile publice, trebuie sa se informeze cat mai repede cu putinta despre toate detaliile licitatiei la care doreste sa participe: denumirea autoritatii contractante, procedura folosita, data limita de depunere a documentatiei de participare si modalitatea de obtinere a caietului de sarcini.

2. Caietul de sarcini


Caietul de sarcini se intocmeste de autoritatea contractanta pentru licitatie deschisa, licitatia restransa, cerere de oferta, cu respectarea prevederilor legale referitoare la concurenta si conflictul de interese. Caietul de sarcini reprezinta descrierea obiectiva a produselor, serviciilor sau lucrarilor necesare autoritatii contractante. Contine in mod obligatoriu specificatii tehnice.

Este interzis a se defini in caietul de sarcini specificatii tehnice care indica o anumita origine, sursa, productie, un procedeu sprecial, o Marca de fabrica sau de comert, un brevet de inventie , o licenta de fabricatie, care au ca efect favorizarea sau eliminarea anumitor operatori economici ori anumitor produse.

3. Documentatia de atribuire

Operatorul economic poate procura documentatia de atribuire elaborata de autoritatea contractanta gratuit sau contra cost. Documentatia de atribuire inseamna acele documente care contin cerintele formale, tehnice si financiare, care permit descrierea obiectiva a obiectului contractului de achizitie publica si pe baza carora operatorul economic isi va elabora oferta. Documentatia de atribuire trebuie sa fie finalizata inainte de transmiterea spre publicare a anuntului de participare sau invitatiei de participare catre operatorii economici.

Documentatia de atribuire se structureaza astfel: caietul de sarcini sau dupa caz documentatia descriptiva, clauzele contractuale obligatorii, fisa de date a achizitiei, formulare si modele, alte informatii cu privire la impozite, protectia mediului, protectia muncii .

Documentatia descriptiva tine loc de caiet de sarcini in cazul aplicarii procedurilor de negociere si dialog competitiv
. Documentatia descriptiva detine o descriere a necesitatilor, obiectivelor si constrangerilor autoritatii contractante, orice alte informatii pe baza carora se va derula dialogul pentru indentificarea solutiilor viabile. In cazul dialogului competitiv, documentatia descriptiva va contine detalii cu privire la primele ce vor fi acordate participantilor la dialog.

4. Intocmirea documentatiei necesare participarii la procedura de achizitie publica

Operatorul economic trebuie sa completeze toata documentatia necesara participarii, sa prezinte toate documentele cerute de autoritatea contractanta si sa indeplineasca toate conditiile cerute. De exemplu, obligatiile catre bugetul de stat si cel local trebuie sa fie achitate la zi.

 ( citeste continuarea in NewsChannel.ro )

 

  •   2009-05-26
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Aplicatii pentru prelucrarea de fotografii pe smartphone

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Care sunt joburile de viitor?

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare