Mamele controleaza bugetul familiei in aproape orice tara de pe glob. Doar in SUA, cheltuielile casei reprezinta o "felie" de 2,1 trilioane de dolari anual, adica aproximativ Produsul Intern Brut al Italiei, a saptea economie a lumii.
Este normal ca toti cei care vand ceva sa doreasca sa ajunga la inima mamelor, pentru a le convinge sa cumpere produsul lor. Insa, cu toate eforturile facute pana acum, comerciantii trebuie sa se straduiasca mai mult pentru a convinge aceasta categorie democrafica, semnaleaza Forbes.
Femeile nu se simt convinse de reclame fie pentru ca acestea nu "rezoneaza" cu ele, fie pentru ca nu sunt adresate deloc mamelor. Cine va reusi sa le convinga pe mamici sa cheltuiasca pe produsul sau ar putea face bani frumosi. Un prim pas in acest sens este lecturarea listei cu sfaturi in acest sens propusa de publicatia americana.
Curteaza-o pe net
Mamicile sunt online. Din ce in ce mai multe se folosesc de Internet pentru a cauta detalii despre diverse produse. Nu va bazati doar pe bannere - mamele vor sa se implice intr-o conversatie, de aici si aparitia unui numar mare de bloguri. Unele videobloguri au inceput sa le permita mamelor sa posteze imagini cu ele testand un numit produs - si atrag audiente destul de mari.
Lucreaza cu o mamica celebra
Poate fi destul de costisitor sa convingi o mamica celebra sa-ti faca reclama la produs, dar merita.
Rezolva o problema
Doua din trei mame intentioneaza sa renunte la cheltuielile care nu sunt absolut necesare anul acesta. Indiferent ce metoda de marketing ai alege, asigura-te ca subliniezi felul in care produsul tau ajuta la rezolvarea unei probleme reale pe care o au mamele.
Urmeaza liderul
Mamicile se bazeaza mult pe sfaturile si recomandarilor prietenelor, familiei si cunostintelor. Prin intermediul retelelor sociale si blogurilor, se pot identifica aceste persoane "influente" in cercul lor de cunostinte. Acestea ar putea fi invitate la o petrecere de promovare a produsului.
Fa demonstratii practice
Cifrele si statisticile nu le impresioneaza pe mame, arata studiile. Mai degraba, acestea sunt impresionate de demonstratiile parctice sau de sansa de a testa singure un produs.
Fragmenteaza piata
Cand vine vorba de marketing, nu toate mamele gandesc la fel, asa ca este bine sa-ti "calibrezi" mesajele. Spre exemplu, mamicile din categoria de varsta 26-41 nu doresc sa cucereasca lumea si sa-si afirme independenta, ci vor sa gaseasca un echilibru intre munca, familie si timpul liber. Produsele si serviciile care le fac viata mai usoara li se vor parea atractive.
Sustine o cauza
Mamele doresc o viata mai buna pentru copiii lor. Arata ca tu conduci o companie preocupata de o anumita cauza nobila si ti-ai si facut cateva cliente fidele.