Circa 21% din consumatorii de ciocolata isi vor reduce consumul cu pana la 50%, in 2009, in timp ce aproximativ 65% din consumatori vor ramane la acelasi consum sau il vor creste, se arata intr-un studiu al companiei Wawel Romania.
Astfel, potrivit datelor furnizate de companie, referitor la consumul de ciocolata, praline , ciocolata neagra si orice fel de produse din ciocolata, aproximativ 21% din respondenti isi vor reduce consumul cu aproximativ 25-50 % din motive independente de criza, potrivit NewsIn.
65 % din respondenti au declarat ca vor ramane la acelasi consum sau isi vor mari consumul in 2009. Un procent de 7 % dintre consumatori vor cumpara mai putin cantitativ, dar vor alege un brand mai scump, in timp ce doar 4 % se vor muta catre un brand inferior.Potrivit studiului, femeile sunt mai stabile in tendintele de consum fata de barbati, cele dintai declarand, in proportie de 72,7 %, faptul ca vor consuma la fel sau mai multa ciocolata in 2009, in timp ce numai 47,8 % dintre barbati au declarat acest lucru.
In ceea ce priveste reducerea consumului de ciocolata, femeile au afirmat, in procent de 21,1 %, ca vor scadea acest consum cu 25-50 %, iar barbatii, in procent de 26 %, pentru acelasi procent al consumului.
Numai 3 % dintre femei ar prefera un brand mai ieftin, in timp ce, in cazul barbatilor, procentajul este considerabil mai mare, de 13 %. In acelasi timp, doar 3,2 % dintre femei ar cumpara mai putina ciocolata, de calitate superioara.
Referitor la rezultatele in functie de varsta respondentilor: in categoria de varsta 18-24 de ani, respondensii au afirmat, in procent de 71,4 %, ca isi vor pastra regimul de consum al ciocolatei, vor consuma, adica, la fel sau mai mult, iar 28,5 % au declarat ca isi vor reduce consumul cu 50 %.
Pentru categoria 25-34 de ani, 64,2 % dintre respondenti au afirmat ca vor consuma aceeasi cantitate sau isi vor mari consumul. Totodata, 26,1 % isi vor reduce consumul cu 25-50 %.
In plus 4,7 % au afirmat ca se vor orienta spre un brand mai ieftin, in timp ce 5 % dintre respondenti vor cumpara mai putina ciocolata, dar de o calitate superioara.
Pentru categoria de varsta 35-54 de ani, 65,5 % au declarat ca nu isi vor modifica regimul de consum al ciocolatei - consumul va ramane la acelasi nivel sau va creste, in timp ce 20,6 % dintre respondenti isi vor reduce consumul cu 25-50 %.
Numai 3,4 % dintre acestia se vor orienta spre un brand mai ieftin, in timp ce10,5 % vor cumpara mai putina ciocolata, dar de o calitate superioara.
Ultima categorie de varsta, cea care cuprinde persoanele de peste 55 de ani, este mai stabila. Circa 83,3 % au declarat ca vor consuma la fel sau mai multa ciocolata, iar 16,6 % au declarat ca isi vor reduce consumul cu 25 %.
In ceea ce priveste profesia respondentilor, Wawel Romania a arata ca peste 66 % dintre persoanele cu studii superioare isi vor pastra sau isi vor creste consumul de ciocolata in anul 2009.