Financiar

#consumatori ciocolata 2009

Consumul de ciocolata, mai mic cu 50% in 2009

Circa 21% din consumatorii de ciocolata isi vor reduce consumul cu pana la 50%, in 2009, in timp ce aproximativ 65% din consumatori vor ramane la acelasi consum sau il vor creste, se arata intr-un studiu al companiei Wawel Romania.

Astfel, potrivit datelor furnizate de companie, referitor la consumul de ciocolata, praline , ciocolata neagra si orice fel de produse din ciocolata, aproximativ 21% din respondenti isi vor reduce consumul cu aproximativ 25-50 % din motive independente de criza, potrivit NewsIn.

65 % din respondenti au declarat ca vor ramane la acelasi consum sau isi vor mari consumul in 2009. Un procent de 7 % dintre consumatori vor cumpara mai putin cantitativ, dar vor alege un brand mai scump, in timp ce doar 4 % se vor muta catre un brand inferior.

Potrivit studiului, femeile sunt mai stabile in tendintele de consum fata de barbati, cele dintai declarand, in proportie de 72,7 %, faptul ca vor consuma la fel sau mai multa ciocolata in 2009, in timp ce numai 47,8 % dintre barbati au declarat acest lucru.

In ceea ce priveste reducerea consumului de ciocolata, femeile au afirmat, in procent de 21,1 %, ca vor scadea acest consum cu 25-50 %, iar barbatii, in procent de 26 %, pentru acelasi procent al consumului.

Numai 3 % dintre femei ar prefera un brand mai ieftin, in timp ce, in cazul barbatilor, procentajul este considerabil mai mare, de 13 %. In acelasi timp, doar 3,2 % dintre femei ar cumpara mai putina ciocolata, de calitate superioara.

Referitor la rezultatele in functie de varsta respondentilor: in categoria de varsta 18-24 de ani, respondensii au afirmat, in procent de 71,4 %, ca isi vor pastra regimul de consum al ciocolatei, vor consuma, adica, la fel sau mai mult, iar 28,5 % au declarat ca isi vor reduce consumul cu 50 %.

Pentru categoria 25-34 de ani, 64,2 % dintre respondenti au afirmat ca vor consuma aceeasi cantitate sau isi vor mari consumul. Totodata, 26,1 % isi vor reduce consumul cu 25-50 %.

In plus 4,7 % au afirmat ca se vor orienta spre un brand mai ieftin, in timp ce 5 % dintre respondenti vor cumpara mai putina ciocolata, dar de o calitate superioara.

Pentru categoria de varsta 35-54 de ani, 65,5 % au declarat ca nu isi vor modifica regimul de consum al ciocolatei - consumul va ramane la acelasi nivel sau va creste, in timp ce 20,6 % dintre respondenti isi vor reduce consumul cu 25-50 %.

Numai 3,4 % dintre acestia se vor orienta spre un brand mai ieftin, in timp ce10,5 % vor cumpara mai putina ciocolata, dar de o calitate superioara.

Ultima categorie de varsta, cea care cuprinde persoanele de peste 55 de ani, este mai stabila. Circa 83,3 % au declarat ca vor consuma la fel sau mai multa ciocolata, iar 16,6 % au declarat ca isi vor reduce consumul cu 25 %.

In ceea ce priveste profesia respondentilor, Wawel Romania a arata ca peste 66 % dintre persoanele cu studii superioare isi vor pastra sau isi vor creste consumul de ciocolata in anul 2009.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea