Financiar

#casnic #crestere #gospodarie #consum

Consumul casnic a crescut cu 17% in primul semestru al anului

Consumul casnic in gospodarii a inregistrat in primul semestru al anului o crestere de 17% in lei. Anul trecut, in aceeasi perioada, se raporta o crestere de 22% a acestui segment de consum, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania. Cresterea cea mai dinamica in valoare au inregistrat-o produsele de ingrijire personala si de intretinere a locuintei, de 19% fata de aceeasi perioada a anului trecut, devansand cresterea alimentelor si a bauturilor cu 2% (17% in moneda nationala).

"Factorul care a contribuit cel mai mult la evolutia trend-ului de bunuri de larg consum a fost cresterea in valoare a cosului de cumparaturi, influentata de cresterea pretului si sustinuta de un volum mai mare achizitionat”, a declarat directorul general al GfK Romania, Andi Dumitrescu.
Produse alimentare
 
Categoria tabletelor de ciocolata a inregistrat o evolutie pozitiva in volum, putin peste 20% in prima jumatate a anului curent, comparativ cu perioada similara din 2008, i nfluentata in primul rand de cresterea frecventei de cumparare .

Dintre produsele de baza monitorizate, uleiul s-a mentinut relativ constant (+2%), in conditiile in care pretul platit de consumatori a scazut cu peste 15%.

De asemenea, pentru segmentul bauturilor non-alcoolice, cafeaua macinata si apa minerala sunt printre categoriile ce nu si-au diminuat ratele de crestere, atingand volume cu aproape 9% mai mari decat in prima jumatate a lui 2008. Gospodariile au achizitionat mai des cafea macinata si au marit cantitatea de apa minerala la fiecare act de cumparare.

Pe de alta parte, sucurile necarbogazoase, o categorie importanta a anului trecut in ceea ce priveste ritmul de crestere in volum de peste 20%, a inregistrat in primul semestru o crestere de sub 5%.

 ( citeste continuarea in NewsChannel.ro )

  •   2009-08-24
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase: Efectele dependentei dintre cumparatori si vanzatori

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase

Pune o intrebare