Financiar

#solutii #debitor #ajutor #rambursare #credit

Cinci solutii de criza pentru a usura rambursarea creditelor

In contextul in care tot mai multi clienti se confrunta cu dificultati in rambursarea creditelor , bancile au pregatit scheme de ajutor pentru a ajuta debitorii sa depaseasca aceasta situatie dificila.

"In situatia in care se inregistreaza o crestere a datoriei lunare platite de client, din cauza deprecierii leului in raport cu euro, la solicitarea clientului, banca poate aproba conversia creditelor de consum din euro pe produsele corespunzatoare in lei, comercializate la data conversiei", spune Rozaura Stanescu, director executiv delegat al Departamentului Strategie si Marketing din BRD.

Si reprezentantii Millennium Bank afirma ca banca poate decide sa extinda perioada de rambursare pentru creditele de nevoi personale negarantate, pana la zece sau chiar 20 de ani, daca imprumutul poate fi garantat cu o ipoteca. In anumite cazuri, clientului i se poate acorda o perioada de gratie de maximum 12 luni, in care se achita doar dobanda si comisioanele. Dupa acest interval, creditul este reesalonat in rate lunare egale pe perioada de rambursare ramasa. Clientii pot schimba si valuta creditului din franci sau dolari in euro sau lei, noteaza Capital.

Exista si o solutie pe termen scurt, prin care clientii fara restante pot solicita, in anumite conditii, amanarea platii unei rate lunare, care urmeaza sa fie achitata la sfarsitul creditului, impreuna cu ultima rata. Clientul poate solicita acest lucru de maximum trei ori pe toata durata creditului.

Variante de reducere a ratelor lunare prin rescadentare ofera si Bancpost. Clientii cu probleme temporare de lichiditati au la dispozitie cinci solutii pentru a iesi din criza, care pot fi accesate separat sau in diverse combinatii.

Schemele de usurare a rambursarilor pot fi aplicate atat la solicitarea clientului, cat si la la sugestia bancii. In ultima luna, insa, rata de succes a reesalonarilor nu a depasit 40%. Cauzele sunt multiple: de la adresele inexacte din fisierele bancii pana la dorinta unor clienti, care doresc obtinerea unei reduceri de dobanda sau o perioada de gratie de pana la un an la plata ratelor de credit.

In astfel de conditii, imediat dupa ce apare solicitarea clientului pentru rescadentare sau reesalonare , banca trece la o noua analiza a situatiei acestuia. Indicatorii verificati cel mai des tin de vechimea datoriei clientului aflat in dificultate temporara si de istoricul comportamentului de plata, informeaza Capital.

 ( citeste continuarea in NewsChannel.ro )

  •   2009-04-16
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Cum iti gasesti un job pe timp de criza?

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Cum sa-l inveti pe copilul tau valoarea banilor

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare