Financiar

Cererea de forta de munca a crescut usor in primul trimestru

Rata locurilor de munca vacante a fost in trimestrul intai de 2,14%, in crestere cu 0,32 puncte procentuale fata de trimestrul precedent si la acelasi nivel cu cea din trimestrul I din 2007, informeaza Institutul National de Statistica (INS).

Cea mai mare cerere de forta de munca s-a inregistrat in activitatile din administratia publica (6,78%) si in cele din sanatate si asistenta sociala (6,00%). La polul opus, cu cele mai mici valori ale ratei locurilor de munca vacante, s-au regasit activitatile de energie electrica, termica, gaze si apa (0,44%) si din industria extractiva (0,49%).

Cele mai cautate ocupatii de catre angajatori au fost cele de specialisti cu ocupatii intelectuale si stiintifice - grupa majora 2 (3,44%), respectiv de tehnicieni, maistri si asimilati - grupa majora 3 (2,19%).

Cea mai redusa disponibilitate a locurilor de munca s-a regasit in randul ocupatiilor de legislatori, inalti functionari si conducatori - grupa majora 1 (1,35%) si de lucratori operativi in servicii, comert si asimilati - grupa majora 5 (1,77%).

In profil teritorial , regiunea cu cea mai mare rata a locurilor de munca vacante a fost Bucuresti-Ilfov (2,96%), urmata de regiunea Nord-Est (2,55%). In regiunile Nord-Vest, Sud-Vest Oltenia (1,55%), respectiv Sud-Est (1,57%), s-au inregistrat cele mai scazute valori ale acestui indicator.

 


Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro
  •   2008-05-20
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Cum poti sa-ti reduci cheltuielile fara sa simti frustrarea renuntarii

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase: Cat de mult iti folosesti puterea de cumparator?

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase

Pune o intrebare